Activitats

CLUB DE LECTURA

"APRENDRE A PARLAR AMB LES PLANTES"
de Marta Orriols

Lectura que comentaran els membres inscrits al Club de Lectura de la Biblioteca, coordinat per l'Àngels Diemand-Hartz, en la sessió del divendres 15 de maig de 2026.

Sinopsi: La Paula té quaranta anys, és neonatòloga i està viva. Quan una revelació i una pèrdua sobtada la porten a submergir-se en ella mateixa, emprèn un camí que l’endinsarà en la ràbia, la por, el desig i la reconstrucció personal, i despertarà el seu instint de supervivència. Desorientada, s’haurà d’enfrontar fins i tot a ella mateixa per reorganitzar una geografia emocional que sent extingida.
Aprendre a parlar amb les plantes és una novel•la delicada escrita des del punt de vista d’una dona que haurà de reconciliar-se amb un món que ja no reconeix. La narrativa de Marta Orriols, emotiva, intensa i reflexiva, ens convida a quedar-nos amb allò que és essencial. Un llibre íntim que teixeix un relat proper, capaç d’enfrontar el dolor més punyent amb una maduresa estilística molt poc habitual.

Marta Orriols, Sabadell 1975. Escriptora catalana, establerta a Barcelona. Llicenciada en història de l'art, posteriorment va estu-diar guió cinematogràfic a l'escola de cinema Bande à Part i escriptura creativa a l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès. Col·labora amb diversos mitjans de comunicació culturals. El 2016 va publicar el seu primer llibre, Anatomia de les distàncies curtes, un recull de º5 contes. El 2019 va guanyar el Premi Òmnium a la millor novel·la en llengua catalana de l'any 2018. La seva obra ha estat traduïda a setze llengües, entre les quals l’anglès, el francès, l’italià, el xinès o l’àrab.

 

 

Data
15/05/2026
Hora
16:30 h
Tipus de públic
Adults
Lloc
Canet de Mar. Biblioteca Pare Gual i Pujadas
Com arribar

Riera de Sant Domènec, 1 A

08360 Canet de Mar

Tel: 937 956 037
b.canet.pgp@diba.cat
Tipus d'activitat
Club de lectura