Co-creant comunitats i coneixement ciutadà als BiblioLabs

El motor del Citilab és una consulta oberta als partners del projecte que pren forma amb l’interrogant: “I tú què vols fer?”La resposta, en aquest cas és, es vol fer Bibliolabs per enfortir el col·laboratori de ciutat a Cornellà de Llobregat a partir de l’activació de l’ecosistema d’innovació local entorn al repte que es definirà de manera conjunta i permetrà cohesionar socialment l’espai d’influència de la biblioteca central de Cornellà. Es prendrà com a base de treball els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de Nacions Unides vinculats a l’agenda de sostenibilitat 2030. Aquestes estructures inclouen les diferents comunitats d'innovació de la comunitat, més enllà dels límits del laboratori ciutadà original, i van creant una intel·ligència col·laborativa en xarxa, que estaria oberta al conjunt de la ciutadania generant un primer sistema d'innovació local. Aquesta visió ha fet que les àrees del Col·laboratori i ThinkLab hagin iniciat una línea de treball conjunt amb les Biblioteques de Cornellà, amb el suport de l'Ajuntament de Cornellà per tal d’empoderar al seu equip i contribuir a la generació del projectes d’innovació ciutadana oberts a la ciutat, al procés de transformació en bibliolabs com un nou model de biblioteca impulsat per la Diputació de Barcelona que incorpora en la seva base la creació de coneixement, la innovació ciutadana i la innovació social.