Fires i mercats de nadal europeus que no et pots perdre

Ja estem al darrer mes de l’any i amb ell arriba també una època que tothom la viu d’una manera o altre: el Nadal.

Per aquestes dates sempre apareixen llistes dels mercats o fires nadalenques d’arreu d’Europa escollides com les més boniques, les més vistoses, les que tenen més varietats de paradetes o la que té alguna cosa que la fa ben especial.

És per això que des del Prestatge Virtual de Turisme hem fet una selecció amb les ciutats que any rere any apareixen com una de les millors destinacions per gaudir d’aquets espais. Prepara la maleta que marxem de viatge!

Per tercer any consecutiu “La Basílica d’Advent” aconsegueix el títol del millor mercat nadalenc, segons la comunitat The European Best Destinations.

Aquesta fira s’instal·la davant de la Basílica de Sant Esteve, en una de les places més impressionants de la capital hongaresa, i inclou més de cent parades d’artesania i gastronomia local, una pista de gel i un espectacle de llums a la façana de la Basílica que no deixa indiferent a ningú.

Dates d’obertura: des del 24 de novembre fins al 31 de desembre de 2023

Explora Budapest / autora: Jennifer Walker
Budapest / Craig Turp

Vés al prestatge:

Una altra fira que no falla mai al rànquing, és la fira nadalenca de Gdànsk. Plena de llumetes, atraccions, espectacles de carrer, titelles i paradetes, no hi ha res que no falti en aquest indret!

Aquest mercat nadalenc es remunta al segle XVII i s’hi veuen implicats en la seva organització i desenvolupament diverses entitats i associacions locals que transmeten la història de la ciutat.

Seràs capaç de comptar la quantitat de soldadets del Trencanous que hi pots veure?

Dates d’obertura: des del 24 de novembre fins al 23 de desembre de 2023

A les biblioteques trobaràs:

Polonia / colaboraciones principales: Jonathan Bousfield, Malgorzata Omilanowska, Jerzy S. Majewski
Cracovia / Mark Baker

Vés al prestatge:

Fantasia, llum i unes boniques casetes de fusta s’agrupen a “La Màgia de l’Advent de Viena”, instal·lat a la plaça de l’Ajuntament.

Aquí hi podràs trobar un petit poble ple de decoracions per l’arbre de Nadal, dolços, ponx calent, un bonic carrusel i un munt de tallers per als més petits.

A més a més, després de Nadal, davant del Palau de Schrönbrunn, es prepara un altre mercat cultural nadalenc d’artesania, concerts i activitats per a totes les edats.

Dates d’obertura: des del 10 de novembre fins al 26 de desembre de 2023.

Viena de cerca / Catherine Le Nevez, Kerry Walker, Marc di Duca

Vés al prestatge:

A la porta dels Dolomites, al cor de la ciutat italiana de Bolzano, s’instal·la un dels mercats nadalencs més antics i concorreguts d’Itàlia.

Una ciutat envoltada de vinyes muntanyenques i amb un espai on el menjar i la beguda calenta són part dels protagonistes, juntament amb els regals i la decoració típica de Nadal que tothom busca per aquestes dates.

Dates d’obertura: del 24 de novembre de 2023 fins al 6 de gener de 2024

A les biblioteques trobaràs:

Dolomitas / edición escrita y documentada por Giacomo Bassi, Denis Falconieri, Piero Pasini

Vés al prestatge:

Si durant tot l’any Colmar ja ens pot semblar un poble conte de fades, imagina’t com es deu engalanar quan arriba el mes de desembre.

Cada racó d’aquest pintoresc poble es vesteix de màgia, festa i esperit nadalenc, amb fins a sis fires nadalenques temàtiques al teu abast! Cadascuna d’elles s’especialitza en una temàtica diferent, productes gourmets i un munt d’activitats que es converteixen en un paradís per als més petits.

I si no n’has tingut prou, els pobles veïns com Eguisheim, Ingersheim o Wintzenheim, entre d’altres, també organitzen mercats i fires nadalenques que t’impregnaran de Nadal per totes bandes.

Dates d’obertura: del 23 de novembre fins al 29 de desembre de 2023.

Viena de cerca / Catherine Le Nevez, Kerry Walker, Marc di Duca
Data de creació 05-12-2023 Última actualització 05-12-2023