EN RESiDÈNCIA. "El conte a dins"

Projecte artístic amb 13 àlbums infantils que contenen, en el seu interior, diferents propostes inspirades en l’experiència lectora.

El programa Creadors en RESiDÈNCIA. Artistes als instituts introdueix la creació contemporània als centres públics d’educació secundària a través del contacte directe i continuat d’un creador amb els estudiants.

El projecte de l’escriptor i il·lustrador Pato Mena, ‘El conte a dins’, té com a eix central els records de la infància i la descoberta del món. La proposta creada conjuntament amb l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Escola Trinitat Nova està conformada per 13 àlbums infantils que contenen, en el seu interior, diferents propostes inspirades en l’experiència lectora.

Instal·lacions del projecte
Del 13 de juny al 27 de setembre a: Biblioteca Xavier Benguerel (SDLIJ), Biblioteca Trinitat Vella – José Barbero, Biblioteca Jaume Fuster i Biblioteca Trinitat Nova (Institut escola Trinitat Nova).

Aquests 13 llibres intervinguts estan disponibles a tres biblioteques de la xarxa de Biblioteques de Barcelona: B. Xavier Benguerel, B. Trinitat Vella -José Barbero, B. Jaume Fuster i també a la Biblioteca Trinitat Nova, amb l’objectiu que qualsevol persona els tingui a les mans descobreixi aquesta intervenció tan especial a l’interior!

Amb el suport de l’equip de la Biblioteca Trinitat Nova, i Biblioteques de Barcelona, especialment dels equips de les biblioteques B. Xavier Benguerel (SDLIJ), B. Trinitat Vella – José Barbero i B. Jaume Fuster.

Projecte “El conte a dins”:
A través d’un procés de descoberta de la literatura infantil i juvenil, l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Escola Trinitat Nova, s’ha vinculat amb les històries que els han commogut i amb les quals s’han sentit identificats, per començar-hi a treballar. Després de diverses lectures, els llibres han estat intervinguts amb una petita creació que connecta, els records de la seva infància amb algunes de les seves inquietuds actuals, així com en imaginar noves possibilitats de relat.
El diàleg entre les seves experiències i el llibre dona lloc a un nou element, en forma de poema, final alternatiu, petit conte o quelcom totalment diferent i acompanyats per una il·lustració, que s’ha incorporat en forma de targeta gran al final de cadascun dels llibres, obrint així noves possibilitats a l’experiència lectora.

Projecte realitzat en el marc de la 15a edició EN RESiDÈNCiA. Artistes als instituts, un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i del Consorci d’Educació de Barcelona, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu.
La residència de Pato Mena a l’Institut Escola Trinitat Nova ha estat comissariada i coordinada per l’Associació A Bao A Qu.

13/06/2024 - 27/08/2024
Tipus de públic