Activitats

Dones de la Mar. Exposició de vint retrats de científiques pioneres vinculades als oceans

Dones de la Mar és un projecte sobre dones científiques, activistes mediambientals i algunes inventores vinculades als oceans.

La il·lustradora Sandra Uve, ens presenta vint retrats de científiques pioneres, valentes i influents com ara biòlogues, cartògrafes, historiadores marines, oceanògrafes, geòlogues, bussejadores, arqueòlogues subaquàtiques, enginyeres i inventores. Totes elles, segons la creadora, trenquen estereotips i són exemples de lluita personal i social. Explica que “no només són referents a seguir en l’educació i en la formació, sinó que són persones que volen ajudar-nos a entendre que tot això que no s’ha fet bé, ho hem d’arreglar i ho hem de fer entre tots. Perquè si no compartim aquesta sensibilitat, ens quedarem, definitivament, sense planeta”

L’exposició s’ha elaborat amb aquarel·les de tints orgànics i utilitzen com a suport cartró reciclat.

Disseny i il·lustracions: Sandra Uve.

Organitza: Diputació de Barcelona i Biblioteques de Mataró – Ajuntament de Mataró

30/07/2024 - 31/08/2024
Dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 15 a 20 h; dijous de 9.30 a 20 h.
Tipus de públic
Tots els públics