Naturally a book: 10è Festival del llibre d'artista i la petita edició

Comença al Masnou l'Itinerari del Festival que durant el 2017 fins a la propera edició vol presentar en diferents llocs les obres i el treball apassionat d'autors de diferents països, i també contribuir al coneixement i a la pràctica de llenguatges artístics que al llibre puguin trobar una forma d'expressió lliure, de vegades també divertida, més enllà de l'estètica i dels àmbits artístics: una forma de comunicació on la narració és poesia, són imatges, és la silenciosa necessitat de trobar el suport necessari i com explicar alguna cosa de si mateixos. En una paraula, és fer un llibre.

ITINERARI 2017

Recentment presentat a Barcelona, ​​el Festival del Llibre d'artista i la petita edició segueix la seva ruta per a la difusió i la pràctica del Fer llibres amb l'exposició d'una selecció de les obres inèdites internacionals presentades al Festival i uns tallers organitzats per l'Escola Itinerant del Llibre. Objectes híbrids, les obres presentades a la desena edició del Festival de l'Associació ILDE (I Libri de...) sota el lema "Naturally a book" són mirades diferents sobre el llibre com a forma d'expressió artística, on els materials i els processos de realització dialoguen amb les enquadernacions, les pàgines, els continguts personals i lliures. Després deu anys del primer Festival dedicat al llibre d'artista, més de 100 autors contesten a la pregunta que moltes vegades acompanya la sorpresa endavant d'una producció editorial tan atípica com extraordinària: això, és un llibre? I la resposta, un cop més, sembla ser que sí, és clar!

Programació del Festival

Els autors en exposició (ordre alfabètic)
Pietro Antolini (Itàlia), Lourdes Amira Aranda Astudillo (Mèxic), Márton Barabás (Hongria), Anna Castelli (Itàlia), Allison Denis (Regne Unit), Hélène Deviller (França), Gwen Diehn (USA), Brigitte Duplessis-Kergomard (França), Escola d'Art de Pamplona, Vicente Kontxesi (Espanya), Heather Allen Hietala (EEUU), Damaris Llaudis Reis (Espanya), L'Ovile cooperativa sociale, Eco Creatiu (Itàlia), Dyann Myers (EEUU), Fernando Montà (Guinea Equatorial), Colette Pauwelyn (Bèlgica), Elisa Pellacani (Itàlia), Pilar Pons (França), Francesca Premoli i Bruno Beccaro (Itàlia), Lia Rossi i Stefano Grasselli (Itàlia), Taller de pintura creativa (Espanya), Maria Antònia Sánchez Fernández (Espanya), Carmen Sanzsoto (Espanya), Olga Serral Clars (Espanya)
Isabel Sohier (França), Albertina Tafolla Rodríguez (Mèxic), Diana Isa Vallini (Itàlia) i Kimberly K. Wood (EEUU).

Obres exposades

Elisa Pellacani (Reggio Emilia, Itàlia), és llicenciada en Història de l'Art (Universitat de Parma) i projectista gràfico-editorial (ISIA d'Urbino); treballa en comunicació visual a través la fotografia i la il·lustració. A la coordinació de projectes editorials apropa la producció d'edicions limitades i la realització de joies en exemplars únics. Organitza amb l'Associació ILDE el Festival del Llibre d'artista i la petita edició, mentre amb l'Escola Itinerant del Llibre proposa cursos per a la pràctica de tècniques gràfiques. Desenvolupa investigacions en la producció artística amb una mirada antropològica (Universitat de Barcelona). Des de fa més de deu anys, viu i treballa entre la seva ciutat d'origen i Barcelona, ​​on ofereix cursos en centres públics i particulars.

30/05/2017 - 30/06/2017
Tipus de públic