Salut

Consells per tenir una bona higiene bucal

La neteja bucal diària és un element essencial per la nostra salut, evita que l'acumulació de bacteris afectin l'esmalt i es formin càries.

La higene bucal també evita l'acumulació de placa bacteriana i la formació de carrall que pot arribar a provocar la caiguda de les dents a causa de malalties periodontals.

Per aquest motiu avui us portem 8 consells que us ajudaran a tenir cura de la vostra boca:

1.  Raspalla lentament, amb moviments curts i suaus, fent atenció a les genives, les dents posteriors i les zones que envolten les corones de les dents. Has de raspallar-te amb moviments de dalt a baix i de baix a dalt. També és important raspallar la llengua de darrere en endavant per moure els bacteris.
  2.  És necessari raspallar-se les dents mínim dues vegades al dia, l'ideal és raspallar-se les dents després de cada àpat però mínim al matí i a la nit.
  3.  Si pots utilitza un raspall elèctric, d'aquesta manera és el raspall el que et guiarà.
  4.  És necessari renovar el raspall cada 3 mesos, canviar-lo cada trimestre evita malalties periodontals.
  5.  Utilitza fil dental, ja que ajuda a prevenir la formació de càries interdentals i elimina l'acumulació de placa bacteriana.
  6.  Utilitza col·lutori, ja que redueixen el volum de la placa i evita patologies i infeccions.
  7.  Vés al dentista dues vegades l'any, l'opinió dels professionals és molt important a l'hora d'avaluar l'estat de la salut bucal.
  8.  Mastega xiclets sense sucre ja que eviten les càries dentals al treure d'entre les dents els bacteris. A més afavoreixen la producció de saliva, que conté calci i fosfat. Mastegar xiclet reforça les dents després dels atacs àcids del menjar.
  9.  Realitza't com a mínim una neteja a l'any. Una neteja més profunda permetrà eliminat les taques i el carrall de les teves dents i amb això podràs prevenir malalties que provoquen la mobilitat i la pèrdua de les dents. Una boca maca amb unes dents netes i cuidades és una carta de presentació i un termòmetre de la nostra salut.

gràfic

Si tu també vols començar a cuidar la teva salut bucal com cal, no dubtis en acudir al dentista i a la teva biblioteca!

font: latorredebarcelona.com

En las bibliotecas encontrarás:

portada Aprende a lavarte los dientes / [Graham Ross] CONTE INFANTIL
portada La Laia al país de les dents: material didàctic: cicle inicial / text: Marga Serra Alias; il·lustracions: Sergi Càmara
portada El Nostre amic dentista / Sun Yujuan TEXT EN XINÈS
portadaRenta't les dents CONTE INFANTIL

Búsquedas en el catálogo: