El fantasma de l'òpera

Aquest any 2016 celebrem els 30 anys de l'estrena del musical El Fantasma de l'òpera al West End londinenc (1986) i els 28 anys de les representacions del musical a Broadway (1988).

Guanyador de nombrosos premis, el Laurence Olivier (1986) i el Tony (1988), entre d'altres, el musical d'Andrew Lloyd Webber s'ha convertit en el més taquiller de tots els temps. Com a exemple, només la producció de Nova York ha ingressat 715 milions de dòllars i actualment continua representant-se al Majestic Theater de Broadway.

El show s'ha representat a 149 ciutats de 25 països, i ha tingut més de 100 milions d'espectadors. A Espanya, també (Madrid, Teatro Lope de Vega, 2011). Per tant, són mundialment conegudes les seves cançons. La majoria d'elles van ser elaborades per Andrew Lloyd Webber, Charles Hart i Richard Stilgoe.

Que comenci, doncs, l'espectacle:

El musical, basat en el llibre Le Fantôme de l'opéra de Gaston Leroux, i publicat el 1910, és una novel•la gòtica que combina romanticisme, terror, misteri i tragèdia. Ambientada al París de mitjan segle XIX, concretament a l'Òpera Garnier, un edifici luxós i monumental que, segons deien els seus empleats, estava encantat perquè hi habitava un fantasma a les seves profunditats, Èrick, que els feia xantatge a canvi de reservar-se una cabina privada per poder veure-hi els concerts que s'hi representaven, ja que era compositor.

L'argument central del musical tracta sobre una bella soprano, Christine Daae, que esdevé l'obsessió del misteriós i desfigurat geni musical (el fantasma) quan ella s'enamora de Raoul, un amic d'infantesa.

El Fantasma de l'òpera ha estat portada al cinema en diferents ocasions: Rupert Julian (1925), Arthur Lubin (1943), Darío Argento (1998), Joel Schumacher (2004). Us convidem a veure i escoltar una de les seves cançons més aplaudides d'aquesta última versió cinematogràfica, Masquerade o el "ball de màscares", molt pròxima a la nostra celebració del Carnaval o Carnestoltes.

A les biblioteques trobaràs:

Més obres de Gaston Leroux a les biblioteques ►

Selecció de webs: