Les biblioteques, a la festa de la lectura en català

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona serà present, un any més, a la Setmana del Llibre en Català, que enguany celebra la seva 35a edició, emplaçada a l'avinguda de la Catedral de Barcelona del 8 al 17 de setembre. Es tracta del gran aparador de la lectura en català a través de més de 150 expositors, entre llibreries, editorials i entitats, i d'un programa de més de 200 activitats.

Dos dels protagonistes del portal infantil de la Xarxa de Biblioteques Municipals, el Gènius i la Valentina, faran diferents activitats per a nens i nenes els matins dels dies 9, 10, 11, 16 i 17 de setembre.

Així mateix, una vuitantena de biblioteques públiques seran beneficiàries d'una aportació econòmica per part de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i empreses col·laboradores de la Setmana per tal que les biblioteques ampliïn el seu fons adquirint llibres a les casetes de les diferents editorials i llibreries presents a la Setmana. Això es farà efectiu el 13 de setembre, que serà el Dia de les Biblioteques a la Setmana.

Entre els expositors hi haurà un estand de la Llibreria de la Diputació de Barcelona on es podran adquirir les darreres novetats editades per la corporació.

La Setmana del Llibre en Català, que aquest any lliura el Premi Trajectòria a l’escriptor Jaume Cabré, és una proposta organitzada per l'Associació d'Editors en Llengua Catalana per tal de promoure la divulgació de l'edició i la lectura en català.

25/08/2017 07:35h