Productes i cuina de proximitat

Maduixes del Maresme, pomes de Lleida i de l'Empordà, oli de les terres de l'Ebre,  camps de vinyes, pagesos, mercats, cooperatives, i cuiners!…tot amanit amb un bon vi!.
Aquest any us oferim aquesta guia farcida de recursos que us ajudaran a l'hora de triar productes de primera qualitat al costat de casa, mercats i cooperatives on comprar-los i un petit tast de com cuiners famosos de Catalunya els transformen.

Com diu Josep Pla: "la cuina d'un país és la dels productes presents en els seus mercats posats a la cassola".
Bon profit!

Entrevistes a cuiners de reconegut prestigi:

La Carme Ruscalleda és cuinera i propietària del Restaurant Sant Pau de Sant Pol de Mar i del Restaurant Sant Pau a Tòquio (Japó). El restaurant català compta amb tres estrelles Michelin al Sant Pau de Sant Pol de Mar i i dues al Sant Pau de Tòquio. Participa en el projecte de productes de proximitat i cuina elaborat pel prestatge de Consum alternatiu i el grup de l'hort a la biblioteca.

L'Albert Mendiola és chef i propietari del Restaurant la Marimorena de Sant Boi de Llobregat, i deixeble de Martín Berasategui. Participa en el projecte de productes de proximitat i cuina elaborat pel prestatge de Consum alternatiu i el grup de l'hort a la biblioteca.

En Toni Massanés és director de la Fundació Alícia de Món Sant Benet i participa en el projecte de productes de proximitat i cuina elaborat pel prestatge de Consum alternatiu i el grup de l'hort a la biblioteca.

A les biblioteques trobaràs:

"Del huerto a la despensa : cómo conservar de forma natural tus frutas y hortalizas"
Mariano Bueno

"De l'hort al rebost : receptes per a fer conserves amb els productes de l'hort"
text i dibuixos: Sol Cots

"Hacia la autosuficiencia"
Annie-Jeanne Sauvage

"Manual práctico de la vida autosuficiente"
John Seymour

"Producció i consum de proximitat : experiències al voltant del parc agrari del Baix Llobregat i altres escrits"

"El Cistell local : guia per a comprar aliments de quilòmetre zero a Catalunya"
Begoña García