Festival Grec 2019: Cinc grans propostes escèniques basades en cinc històries que cal llegir.

Amb l’estiu torna el Festival Grec a Barcelona amb els millors espectacles de l’escena nacional i internacional. Una bona oportunitat  per veure bon teatre a un preu assequible. Recorda que amb el carnet  de les biblioteques podràs gaudir d'un 20% de descompte en el preu de l'entrada.

Us recomanem la lectura de cinc llibres  que us permetran aprofundir en algunes de les obres  més interessants de la programació 2019.

A les biblioteques trobaràs:

1. Tan poca vida de Hanya Yanagihara

Un muntatge intens que arriba des d’Amsterdam, de la mà de l’aclamat director neerlandès Ivo van Hove, i la seva prestigiosa companyia la Internationaal Theater Amsterdam. Basat en la obra homònima de Hanya Yangihara, novel·lista nord-americana revelació i finalista de tots els premis literaris del 2015, Tan poca vida ens parla de la relació de quatre amics durant tres dècades i dels terribles secrets que amaguen. Descobriu aquesta magnífica novel·la a les biblioteques municipals abans d’assistir a una de les dues úniques representacions de l’obra al Teatre Lliure de Montjuïc el 3 i 4 de juliol. Tan poca vida és un dels imprescindibles del Grec 2019.

2. L’amansiment de les fúries i Titus Andrònicde William Shakespeare

Taming of the shrew ha estat traduïda al català de formes tan diferents com L’amansiment de la fúria, en la traducció de Salvador Oliva, L’amansiment de l’harpia, per Josep M de Sagarra, o La feréstega domada, en l’adaptació per a teatre infantil d’Aurora Díaz-Plaja. L’amansi(pa)ment de les fúries, és el títol que posa en escena Parking Shakespeare per celebrar els 10 anys de la companyia, dirigida per la jove directora i dramaturga Carla Rovira. Una altra adaptació de la mateixa obra que podem veure aquest estiu és el muntatge Les Feres de Shakespeare, de Els Pirates Teatre, al Teatre Condal del 29 de juny al 28 de juliol. Us convidem assistir a les dues obres i comparar les adaptacions d’aquesta gran comèdia de William Shakespeare. Titus Andrònic és, en canvi, l’adaptació de la tragèdia Shakespeare del mateix títol traduïda per Salvador Oliva. Parking Shakespeare s’estrena en la tragèdia posant en escena aquesta obra dirigida per l’Israel Solà, director de La Calòrica, i que també trobareu a les biblioteques municipals. Les obres de Parking Shakespeare es podran veure de forma gratuïta i a l’aire lliure al Parc de l’Estació del Nord de Barcelona entre l’1 i el 28 de juliol. Aneu-hi aviat per trobar un bon seient.

3. Casa de nines de Henrik Ibsen

Casa de nines, 20 anys després és una obra basada en la coneguda obra de Henrik Ibsen, Casa de Nines, i que planteja què passaria si la Nora, la protagonista d’Ibsen, tornés a la casa vint anys després d’abandonar-la deixant enrere el seu marit i un fill. Aquest és el punt de partida dramàtic de Lucas Hnath, un dels dramaturgs nord-americans actuals més interessants del panorama teatral. L’obra ens arriba al Teatre Romea del 25 de juny al 4 d’agost, dirigida per Sílvia Munt i interpretada per Ramon Madaula i Emma Vilarasau.Us convidem a llegir La Casa de nines original de Henrik Ibsen i conèixer l’inici del drama.

4. El Cartógrafo: Varsovia, I:400.000 de Juan Mayorga

El Cartógrafo és una proposta basada en El Cartógrafo : Varsovia, I:400.000, de Juan Mayorga, publicada l’any 2017. El text explica la feina d’un vell cartògraf del gueto de Varsòvia, entestat en dibuixar el mapa de la ciutat abans que desaparegui amb la marxa dels seus habitants cap els camps de concentració. L’autor va concebre aquesta història durant un viatge a la capital polonesa, en veure una exposició fotogràfica de l'antic gueto i adonar-se que en el temps present resultava impossible situar les imatges sobre un mapa.

El cartógrafo arriba al Teatre Goya entre el 3 i el 21 de juliol, dirigida pel propi Juan Mayorga, un dels directors i dramaturgs més importants del teatre espanyol actual amb obres traduïdes a una vintena d'idiomes.

5. Paradisos oceànics d'Aurora Bertrana

Paradisos oceànics són mirades de dona projectades sobre un món desconegut. Una obra sobre la Polinèsia que constitueix l'inici de la literatura moderna de viatges a Catalunya i que ara arriba a l'escenari per redescobrir-nos una autora poc coneguda. Un text editat per Rata l’any 2017 per celebrar l’Any Bertrana Podrem l’obra al Teatre de l’Akadèmia, del 3 al 7 de juliol, en una adaptació de Josep M. Fonalleras, i dirigida per Mònica Bofill i protagonitzada per Mercè Arànega que posa veu a la mateixa Aurora Bertrana.

Vés al prestatge:

Data de creació 25-06-2019 Última actualització 26-06-2019