La badalonina Glòria Pérez-Salmerón presidirà l'IFLA

Glòria Pérez-Salmerón, qui va ser directora de Can Casacuberta, presidirà la Federació Internacional d'Associacions de Biblioteques (IFLA), la institució bibliotecària més important i més influent del món!

Pérez-Salmerón va ser fundadora i directora de la Biblioteca Central Urbana de Badalona entre el 1992 i el 2001 i coordinadora de les biblioteques de la zona del Barcelonès Nord, a més de delegada de la UNET (UNESCO Model Library Network).

Més tard va ocupar diferents càrrecs de direcció bibliotecària a la Diputació de Barcelona i a la Generalitat de Catalunya, i entre el 2008 i el 2010 va presidir la Federació Espanyola de Societats d'Arxivística, Biblioteconomia, Documentació i Museística (FESABID). Tot seguit, va ser la directora de la Biblioteca Nacional d'Espanya fins al 2013.

Ara, la Sra. Pérez-Salmerón presidirà l'International Federation of Library Associations i aquest és, sens dubte, un fet realment excepcional i d'una gran importància estratègica, i que dóna a Catalunya, als seus bibliotecaris i al seu sistema bibliotecari, una visibilitat i un reconeixement molt valuós. Per descomptat també és una oportunitat de millora de tot allò que resta per a fer, que no és poc.

Entrevista de TV de Badalona emesa el passat 10 de juny:

La línia de treball principal de Pérez-Salmerón durant el seu mandat a l'IFLA serà treballar per al reforçament del sistema bibliotecari públic per tal de democratitzar al màxim l'accés a la informació. Cal apostar per equipaments amb unes col·leccions bibliogràfiques específiques, més pertinents a les necessitats dels usuaris, a més de fomentar la biblioteca virtual amb catàlegs en línia i serveis digitals.

Tot el personal de les Biblioteques de Badalona la felicitem i ens sentim molt orgullosos d'ella.

20/07/2015 17:38h