"Això és un llibre?" inauguració de l'exposició de llibres d'artista

30 de maig: "Això és un llibre?". Deu anys d'investigació artística sobre el llibre. Autors internacionals en un festival pioner i resistent sobre les arts del llibre.

Elisa Pellacani presenta el nou catàleg "Naturally a book" i l'exposició del 2017.

Una col·lecció de llibres dedicada a les arts del llibre i nascuda per catalogar l'obra d'autors de tot el món que realitzen llibres en forma artística. Durant 10 anys, l'editorial Consulta librieprogetti, ha publicat cada any en ocasió del Festival del Llibre d'artista i la petita edició un volum que, a part recollir i catalogar els llibres presentats al festival, acompanya en un recorregut cada vegada diferent a través dels múltiples llenguatges del "Fer llibres".

Coneixements pràctics i teòrics desenvolupen un fil vermell que pot servir com a inspiració i com a mètode de treball per a tots els vulguin entrar en el món del llibre d'artista; i per a qui ja practica amb ell, és una referència internacional sobre l'aspecte més contemporani de l'edició d'art. Mentre en els anys anteriors les intervencions d'autors i professionals d'àmbits diferents acompanyen el lector, en la nova edició que acaba de sortir de la impremta "Naturally a book", Elisa Pellacani desenvolupa a través deu capítols breus un camí despreocupat i alhora càrrec de noves experiències sobre el fer llibres.

Com si fos un dels seus tallers, Pellacani explica visions i formes d'abastar el llibre, amb incursions en la història, en experiències col·lectives i pedagògiques, i enriquit per imatges de les seves obres, realitzades per la fotògrafa Laura Sassi que també ha fotografiat les 100 i més obres del catàleg. "Des de la idea a l'objecte, en llibertat creativa": és així que el llibre, en l'època de màxima expansió tecnològica, no només és viu, sinó que torna a ser objecte d'interès comú. I, per als creatius, una forma de pensar i expressar-se.

Més informació sobre el Xè Festival del llibre d'artista i la petita edició:

30/05/2017
Masnou, El. Biblioteca Joan Coromines