Especial Estiu 2016: Seguint les passes de Cervantes

Et proposem un viatge molt especial amb motiu de la commemoració del 400 aniversari de la mort de l'escriptor Miguel de Cervantes, que es celebra al llarg de l'any 2016.

Conèixer tres ciutats que van formar part de l'itinerari vital del que és considerat el més important escriptor en llengua espanyola de tots els temps i autor de la primera novel·la moderna, "El Ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha".

A les biblioteques trobaràs:

RomaL'any 1569 viatja a la Ciutat eterna buscant fortuna i fugint de la justícia a causa d'un duel. A Roma va servir com a cambrer del futur cardenal Julio Acquaviva, amb el qual després del seu nomenament, viatjarà per Venècia, Milà, Parma o Palermo.

Passejar entre monuments, restes arqueològiques, palaus, esglésies i places d'estils diversos és un dels principals atractius de Roma, però en homenatge a Cervantes et proposem conèixer la Roma del Renaixement.

Un itinerari que comença pel Vaticà, admirant la Capella Sixtina que va pintar Michelangelo, visitant les sales de Raffaello o la Basílica de Sant Pere amb la magnífica escultura de "La Pietat" també de Michelangelo.

Continuarem l'itinerari pel barri Parioni per visitar l'Església de Santa Maria de la Pau i perdre's pels carrers que ens descobriran sorprenents façanes de palaus i patis interiors.

Seguidament, al barri de Regiola,  amb l'objectiu impregnar-nos d'una ambientació plenament renaixentista caminarem per la "Via Montserrato" i  la "Via del Pellegrino". Passejant per la bella "Via Giulia" ens dirigirem al "Ponte Sisto" per acabar el nostre itinerari a la "Villa Farnese" un impressionant palau que inclou pintures murals de Peruzzi, Sebastiano del Piombo, Sodoma i Raffaello.

A les biblioteques trobaràs:

"Guía de obras maestras de Roma"

"Lo mejor de Roma: para conocer la esencia de la ciudad"

"12 planes para enamorarte de Roma"

Lepant

Després del periple per Itàlia, Cervantes ingressa als terços i el destí el situa al Golf de Lepant el 7 d'octubre de 1571, escenari d'una de les més importants batalles navals de la història, que enfrontava als turcs amb una coalició cristiana, la Lliga Santa. Moren 30.000 homes del costat turc i 12.000 de la banda cristiana. Cervantes resultarà ferit al pit i a la mà esquerra, quedant aquesta inutilitzada. A l'hospital de Messina, Sicília, es recuperarà de les ferides i pocs mesos després s'incorporarà a la milícia.

No podem perdre aquesta oportunitat que ens ofereix la història per visitar un dels ports més bonics de Grècia, situat entre el Golf de Corint i el Golf de Patres. Les muralles merletades que protegeixen el port ens condueixen sota l'ombra dels canons de bronze cap a una ciutat que s'enfila turó amunt. Passejant entre cases i jardins arribarem al Castell de Lepant, una impressionant fortificació del període venecià que cal visitar. Als peus de la ciutat, al costat de la muralla, es troba l'estàtua de Cervantes que commemora la seva participació a la Batalla de Lepant. Finalment, les platges de  Lepant, un altre dels atractius de la ciutat, ens permetran recuperar forces per gaudir de la interessant programació cultural que la ciutat ofereix durant l'estiu.

Sortint de Lepant, la regió ens ofereix magnífiques rutes per gaudir de la natura i dels seus entranyables pobles.

"Grecia"

"Verano griego"

"Lepanto: la batalla de los tres imperios"

Alguer

L'any 1575 s'embarca a Nàpols direcció a Espanya, però a les aigües del Golf de Roses, la seva goleta serà abordada per homes del corsari Arnaute Mamí. Cinc anys va passar Cervantes a les masmorres d'Alger i quatre vegades vai intentar fugir fins que el 18 de setembre de 1580 el frare trinitari Juan Gil es presenta amb el rescat.

L'Alger de Cervantes és una ciutat agitada, capital de la pirateria barbaresca i gran mercat d'esclaus.

Actualment, Alger és una ciutat moderna, amb l'estil colonial francès present en els seus principals edificis i avingudes construïdes al segle XIX. Caminant pels carrerons laberíntics de l'Alcassaba, declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l'any 1992, coneixerem el casc històric de la ciutat. La Plaça dels Màrtirs, la Mesquita de la Peixateria  o el Mercat de Txaat ens permetran entendre com viu aquesta ciutat. La visita al Museu d'Art i Tradicions Populars ens portarà a un antic palau que segons la llegenda va ser del pirata Barba Roja.  Al barri del Hamma trobarem el Museu Nacional de Belles Arts amb una excel·lent col·lecció de pintors orientals del segle XIX. Abans de dirigir-nos a "Ben M'Hidi Larbi" el carrer més comercial de la ciutat no ens podem oblidar de passar pels "Hammam Sidna" els banys més antics de la capital algeriana.

"La Rosa del desert"

"Argèlia [i.e. Algèria] sense pors : vivències d'una viatgera nòmada"

"El Otro Mediterráneo"