Escapades d'última hora: 3 ciutats europees per descobrir

Et proposem visitar alguna d'aquestes tres ciutats europees. Ciutats a l'ombra de les grans capitals però amb molts atractius que et sorprendran.

Lió, la ciutat de la llum

Situada al nord del corredor natural de la vall del Roine, entre el Massís Central a l'oest i els Alps a l'est. La ciutat queda dividida pels rius Roine i Saona, en tres zones; la residencial al nord del Roine, la zona situada entre els dos rius, anomenada Presqu'ile, i on es troba la part més comercial de Lió i, finalment, el Vieux Lió, la part més antiga i històrica, als peus del turó de Fourvière.

A Presqu'ile es concentren la majoria del museus de la ciutat, i els principals atractius turístics. Passejant per la Rue de la Republique, connectarem amb les dues places principals de Lió, la de Bellecour,i la dels Terreaux, on es troba l'Ajuntament, edifici del segle XVII, el Museu de Belles Arts, i molt a prop, a la Place de la Comédie trobarem l'Òpera de Lió.

Al Vieux Lyon o barri històric, considerat Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO, hi ha una de les zones renaixentistes més importants d'Europa, i la gran part dels monuments històrics de la ciutat. Podrem visitar la Catedral de St. Jean i passejar pels seus carrers que pugen cap al turó de Fourvière. Aquí serà visita obligada un dels símbols de la ciutat, la Basílica Notre Dame de Fourvière, obre del segle XIX, però d'estil bizantí.

Entre els il·lustres habitants de la ciutat destaquen Antoine de Saint-Exupéry, autor de "El Petit Príncep", i Paul Bocuse, precursor de la nouvelle cuisine. De fet Lió és considerada un referent en la gastronomia francesa.

En els restaurants anomenats Bouchon Lyoneses, podrem gaudir de la cuina més tradicional.

A les biblioteques trobaràs:

"Delicias de Lyon"

"Francia: para conocer la esencia del país"

"Francia sur"

Selecció de webs:

Anvers, una ciutat amb estil

Anvers és la ciutat més gran de Flandes, situada a la dreta del riu Escalda i a uns 88 km del mar del Nord. El seu port és considerat un dels més importants d'Europa. Ciutat comercial per excel·lència, és reivindica com un destí cultural alternatiu a la medieval Bruixes i a la més internacional Brussel·les.

El principals punts d'interès es troben localitzats entre l'Estació Central i el casc antic amb el Grote Mark com a espai central. Un recorregut que és molt recomanable de fer caminant o fins i tot en bicicleta. Després de visitar la monumental estació, construïda a principis del segle XX en estil neobarroc, ens podem dirigir al barri dels Diamants. El propi nom és la més evident demostració que Anvers és la capital mundial de la indústria del diamant. Des de GroenPlaats observarem part de la Catedral de Nostra Senyora, amb la seva imponent torre-campanar de 123 m d'alçada. A continuació arribarem a Grote Markt, la plaça principal de la ciutat, presidida per la font de Silvio Bravo, i envoltada de palauets. Passejant junt al riu Escalda trobarem una de les visites més interessants de la ciutat el Het Steen, una l'antiga fortalesa del segle XIII rehabilitada.

La ciutat va acollir a importantíssims pintors barrocs com Rubens o Anthony Van Dyck, ; per conèixer més sobre el primer podeu visitar la Casa Museu de Rubens.

A les biblioteques trobaràs:

"Amberes: un fin de semana perfecto"

"Bruselas, Brujas, Amberes y Gante"

"Bélgica y Luxemburgo"

Selecció de webs:

Salzburg, la ciutat escenari

La seva situació privilegiada a la vora del riu Salzach i envoltada de cims, juntament amb una combinació única d'arquitectura, art i cultura, fan d'aquesta ciutat barroca, un dels principals valors turístics d'Àustria.

Amb un centre històric declarat Patrimoni de la Humanitat, no podem deixar de passejar pels seus carrerons que ens conduiran a les grans places de casc antic. Ciutat natal de Wolfgang A. Mozart, disposa d'una gran oferta cultural amb la música com a principal protagonista, tot això converteix a Salzburg en un punt de referència de la música culta europea.

La visita a la Fortalesa de Hohensalzburg construïda per l'arquebisbe Gebhard l'any 1077, és una de les vistes imprescindibles. També ho és la visita a la Casa Natal de Mozart, on coneixerem les habitacions originals amb una exposició d'instruments, documents i objecte originals que van pertànyer al genial compositor. No podem deixar de veure el conjunt arquitectònic renaixentista que conforma el Castell de Hellbrunn i els seus jardins i jocs d'aigua, un encàrrec del Príncep-arquebisbe Markus Sittikus von Hohenems al famós arquitecte italià de Santino Solari, fet l'any 1612.

Amb una àmplia i reconeguda oferta gastronòmica, i cuiners de renom internacional, Salzburg és també la capital de la cervesa austríaca, amb 10 fàbriques de cervesa.