Setmana del ciclisme a la biblioteca Armand Cardona Torrandell

La Volta a Catalunya celebrarà enguany l’edició 100 d’aquesta històrica prova (que tindrà lloc entre el 22 i el 28 de març). Per aquest motiu, i també pel fet d’incorporar el fons Lluís Pascual a la biblioteca Armand Cardona Torrandell, s’han organitzat tot un seguit d’activitats al llarg de la setmana del 8 al 14 de març en relació al ciclisme.

• Dijous 11 de març a les 17.30h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell TALLER: Edició a la Viquipèdia, a càrrec de Pere Coll, treballador de la Xarxa de Biblioteques Municipals. Curs intensiu per aprendre a introduir continguts a la Viquipèdia. INSCRIPCIONS

• Divendres 12 de març a les 18h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell PRESENTACIÓ DEL LLIBRE: Volta ciclista a Catalunya 1911-2019, a càrrec de l’autor del llibre, Javier Gilabert, i de Jordi Cano del Sol, president de la Unió Ciclista Vilanova. INSCRIPCIONS

Prèviament es farà un acte públic per presentar el Fons documental Lluís Pascual.

Lluís Pascual Carbonell, 1939 – 2016, va ser una figura vinculada al ciclisme a Vilanova i la Geltrú al llarg de tota la seva vida.

Va ser fundador i primer president de la Unió Ciclista Vilanova, entitat que va néixer el 1978 fruit de la inquietud d’un grup d’aficionats al ciclisme vilanoví, i de la qual va ser soci d’honor fins a la seva mort l’any 2016.

Vinculat al llarg de la seva vida a la seva gran passió, que era el ciclisme, va regentar una botiga de bicicletes a la Rambla Ventosa on s’arreplegaven els aficionats a l’esport de les dues rodes.

La seva família ha fet donació a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú del fons documental que va recopilar al llarg de molts anys d’amor pel ciclisme. Aquest es troba a la biblioteca Armand Cardona Torrandell, al Racó Ciclista, i que es composa d’un centenar de monografies (amb biografies dels més grans ciclistes com Jacques Anquetil, Luís Ocaña, Eddy Merckx o Raymond Poulidor),  a més de nombroses i rellevants publicacions periòdiques com el Velo i el Mirroir du Ciclisme.

• Dissabte 13 de març de les 10h a les 14h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell VIQUIMARATÓ: “100 edicions de la Volta a Catalunya i ciclisme a Vilanova i la Geltrú”. Activitat oberta a tothom per tal de crear i millorar articles a l'enciclopèdia lliure, Viquipèdia, amb informació sobre la història del ciclisme a Vilanova i l a Geltrú, els ciclistes destacats, la Volta Catalunya i quelcom vinculat. La biblioteca posarà a l’abast dels viquipedistes voluntaris els materials per fer les entrades i oferirà una sessió de formació, la mateixa setmana, per als novells. INSCRIPCIONS

Activitats realitzades amb la col·laboració d’Amical Wikimedia, de la Volta Ciclista Catalunya, de la Unió Ciclista Vilanova i la regidoria d’Esports.

El Racó Ciclista és un espai de la Biblioteca Armand Cardona Torrandell creat l’any 2015 on s'ubiquen tots aquells documents relacionats amb aquest esport que tanta afició desperta entre el ciutadans de Vilanova i la Geltrú.

L'espai pretén recopilar tota mena de documents sobre ciclisme: la seva història, figures de la competició, cicloturisme, rutes en btt, entrenament, alimentació, models de bicicletes.

Des de la seva creació aquest fons també ha anat creixent gràcies a les donacions d’entitats i persones que han col·laborat com la Volta a Catalunya (i el seu President, Rubén Peris), la Unió Ciclista Vilanova o, més recentment, la donació feta per la família del Lluís Pascual.

06/03/2021