La Xarxa de Biblioteques Municipals organitza diverses activitats per celebrar el Dia Mundial de la Poesia

L'efemèride d'aquest any està dedicada al poeta Gabriel Ferrater, en el centenari del seu naixement

La Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú se suma als actes de celebració del Dia Mundial de la Poesia, que es commemora el pròxim 21 de març. Enguany s'ha escollit com a figura protagonista de la commemoració al poeta Gabriel Ferrater, coincidint amb el centenari del seu naixement.

Amb l'objectiu de promoure la lectura i el gust per aquest gènere literari s'han programat diverses accions que comencen aquest dissabte 19 de març a les 12.30 hores a la biblioteca Joan Oliva i Milà, amb l'activitat Des del balcó: dia de la poesia, a càrrec del col·lectiu poètic La lluna en un cove i la participació del saxofonista Enric Castelló. A l'exterior de la mateixa biblioteca també hi ha previst un recital de poemes a càrrec d'autors locals que han publicat recentment, com Jorge Brotons (La insolència que ens queda) Teresa Costa-Gramunt (L'any de l'estrella) Carol Gómez (Esta terrible luminiscencia) i Francesc Surroca (D'engrunes, la vida) i la col·laboració de l'escola de música Freqüències.

Un altre dels actes programats és l'exposició No haver-te conegut seria terrible produïda pel Servei de Biblioteques de la Diputació de Barcelona. L'exposició, que es podrà visitar a la Biblioteca Armand Cardona Torrandell del 25 de març al 14 d'abril, és una recopilació de micro-poemes, frases i petits textos il·lustrats de diferents autors catalans contemporanis de la mà de l'autor Lluís Cadafalch.

També inclosa dins les activitats de celebració del Dia Mundial de la Poesia, s'ha programat al Centre d'Art Contemporani La Sala, l'exposició Preludios de mi lira: dotze artistes per a dotze poemes. Una mostra col·lectiva que uneix a dotze artistes emergents catalans, que en clau contemporània interpreten els poemes del poeta Manuel de Cabanyes, a través de tècniques tan diverses com la pintura, la fotografia, el dibuix o l'escultura. Els autors d'aquesta exposició que es podrà veure a partir d'aquest divendres 18 de març fins a l'1 de maig són: Olga Faus, Carlos Ruiz, Lorena Ruiz Pellicero, Marc Herrero, Raquel Bistuer, Irene Cases, Sara Bonache, Morgana Ucher, Tura Sanglas, Anna Ill, Annabelle Milon i Jose Bonell.

Lligada a aquesta exposició, aquest diumenge 20 de març es farà la primera visita comentada a càrrec del comissari de la mostra, Carlos Ruiz. Per assistir cal fer reserva.

A banda d'aquestes activitats, les biblioteques municipals també decoraran els seus aparadors amb una selecció de les darreres publicacions del gènere poètic, disponibles en préstec.

16/03/2022