Centenari Victòria dels Àngels

El 2023 marca el centenari del naixement de la soprano Victoria de los Ángeles López García, coneguda amb el nom artístic de Victòria dels Àngels (1923-2005).

Nascuda a Barcelona, la soprano és considerada una de les grans figures líriques del segle xx i va ser ambaixadora de la cultura catalana a través dels recitals que va oferir per tot el món, incloent i recuperant sempre patrimoni musical nacional en els seus programes.

La Fundació Victoria de los Ángeles es va fundar el 2007 amb la missió de conservar i difondre el seu llegat, amb l'objectiu que el testimoniatge vital i artístic de la persona i la cantant segueixin vius, així com també formar futures generacions de músics, seguint l'exemple de l'artista.

La Xarxa de biblioteques de Vilanova compta amb un nombrós fons musical operístic, el Club de lectura Liceu bib i una programació estable d'activitats relacionades amb la música.

És per això que ens hem adherit a la celebració del centenari d'aquesta artista, amb un seguit d'activitats programades tant per a adults com per a infants:

La veu dels sentiments

Homenatge a Victòria dels Àngels