La biblioteca en xifres: resum del 2023

Actualment, 17.270 persones disposen del carnet de la Biblioteca, el que representa un 43% de la població de Vilafranca del Penedès. Durant l'any 2023, s’han creat 1.252 carnets nous, un 3% del total de població doncs ha tingut la necessitat de venir i fer utilitzar qualsevol dels serveis que ofereix la biblioteca.
L'equipament ha rebut al llarg de l’any 104.365 visitants, una dada molt positiva i que alhora fa palesa la necessitat d’un equipament capaç d’albergar-los.
Una de les dades més positives de l'any és l'augment del nombre de préstecs realitzats. En total s'han efectuat 78.675 préstecs, una xifra més que satisfactòria que comença a equiparar-se a les aconseguides abans de la pandèmia.
Destaca l'increment general del préstec de llibres infantils que en cinc anys ha augmentat un 145%. També hi ha hagut un increment notable en el servei de préstec interbibliotecari. Aquest servei, que el 2021 va passar a ser gratuït, permet demanar documents a altres biblioteques del sistema bibliotecari de Catalunya. En total, han estat 11.931 documents els que s'han demanat i deixat a la Biblioteca Torras i Bages.

Pel que fa a la programació, la biblioteca ha dut a terme 62 sessions dels diferents clubs de lectura que ofereix amb un total de 815 participants. També ha organitzat 59 activitats, a les quals han assistit 1.969 persones. Aquestes dades no fan més que demostrar l’interès que aquest equipament cultural té per la ciutadania i tanmateix fer palesa la necessitat d’un espai que hi pugui donar resposta. Tenir accés a la cultura i al coneixement és clau per a evolucionar com a societat. I en aquest tema les biblioteques compleixen un paper essencial

Tot i la manca de personal, s'han pogut realitzar un total de 65 visites escolars, que han suposat que 1.529 alumnes hagin conegut els serveis que ofereix la biblioteca.

A data de desembre de 2023, la Biblioteca Torras i Bages disposa d'un total de 67.103 documents (incloent llibres, enregistraments audiovisuals i sonors i revistes), un fons a disposició de la ciutadania de Vilafranca de manera gratuïta.

Els més prestats del 2023

2. Naruto, de Masashi Kishimoto
3. Splatoon, de Sankichi Hinodeya
Llibres infantils fins a 6 anys