Campanya de llibres solidària

Cada mes d’abril té lloc a la Biblioteca Mont-Àgora una venda de llibres solidària dins del marc de la Campanya “Recicla Cultura”.

“Recicla Cultura” és un conjunt d’iniciatives al voltant del llibre i del Dia de Sant Jordi, organitzat per la Fundació Servei Solidari per tal d’afavorir la integració dels nouvinguts a nivell lingüístic.

A l’Estat espanyol uns 670.000 joves i adults són analfabets funcionals. D’aquests, només 12.800 estan cursant algun tipus de formació que els permeti deixar de ser-ho.

A Catalunya hi viuen 1.292.500 persones nascudes fora de la UE, un 14,7% del total. D’aquestes persones:

• 62.500 no saben llegir en Castellà.

• 457.900 no saben llegir en Català.

Per col·laborar-hi pots comprar llibres de segona mà per 1 euros. Els llibres són donatius dels nostres usuaris que molt amablement contribueixen d’aquesta manera a promoure els valors de la solidaritat i l’aprenentatge.

Una vegada més la Biblioteca participa dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, que promou la Unesco i que en aquest cas fomenten l’eradicació de la pobresa, l’educació de qualitat i la pau i la justícia al món. Perquè només individus degudament formats adquireixen la consciència d’una cultura igualitària i plena.

En aquesta campanya que vam celebrar el mes d'abril es van recaptar 117 euros.

Una altra venda de llibres solidaris que es dugué a terme a la Biblioteca fou el passat mes de desembre dins la Campanya de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio que aquest any estava destinada a les malalties mentals i en la qual vam recollir més de 200€.

Gràcies a tots per la vostra col·laboració!

12/05/2022