Albert Forns, el nou conductor del Club de Lectura de la Biblioteca de Santa Eulàlia

Iniciem la temporada del Club de Lectura amb una sorpresa per al nou curs. Alba Dalmau va ser l’encarregada de conduir la temporada anterior, però poc abans de començar l’actual ens va comunicar que per motius laborals, no podria continuar al capdavant del Club. Des de la Biblioteca, vam posar-nos ràpidament a treballar per trobar un substitut i ben aviat la recerca va donar els seus fruits: Albert Forns va confirmar que agafaria el relleu d’Alba i dirigiria la temporada 2023-2024 del Club de Lectura de la Biblioteca Santa Eulàlia.

Albert Forns, nascut a Granollers és periodista i escriptor, i un apassionat de la literatura amb una impressionant trajectòria professional que el converteix en una figura respectada en el món de les lletres. Ha guanyat diversos premis, incloent el Premi BBVA Sant Joan de novel·la amb “Abans de les cinc som a casa” (Edicions 62, 2020), el premi Llibres Anagrama amb “Jambalaia” (Anagrama, 2016) i el Premi Documenta amb la seva primera novel·la, “Albert Serra (la novel·la, no el cineasta)” (Empúries, 2013). Forns, també col·labora en reconeguts diaris com L’Ara, La Vanguardia i amb les revistes literàries Time Out Barcelona i L’Avenç, on comparteix els seus anàlisis perspicaços i recomanacions de lectura amb el públic.

Més recentment, ha publicat “I el cel ens va caure al damunt” (Edicions 62, 2023), on narra un dels bombardeigs més sàdics de la Guerra Civil: el de Granollers, al 31 de maig de 1938. El llibre inclou els relats de 60 persones que van viure els esdeveniments i recull el minut en què les bombes van caure i la destrucció que van generar.

La primera sessió amb el nou dinamitzador, serà el proper dimarts 3 d’octubre a les 18:15h, amb el llibre “Boulder” d’Eva Baltasar, la primera novel·la en català de la història seleccionada al Premi Booker. Si us ve de gust participar en aquesta sessió i les següents, poseu-vos en contacte amb la Biblioteca. De ben segur, que les converses amb l’Albert seran d’allò més interessants i profitoses.

Finalment, comentar que el passat dimarts 12 de setembre vam celebrar la primera trobada del Club a la Biblioteca. La sessió va ser conduïda per Fina Dantí, que ens va oferir una visió a partir de la novel·la “La Fabricanta” de Dolors Monserdà, mostrant-nos la situació de les dones escriptores i la realitat social femenina a través dels seus personatges.

El relat descriu amb gran precisió els esdeveniments de l’època, introduint-nos a dos arquetips femenins que es destaquen per l’exageració de les seves qualitats. Aquesta novel·la costumista està escrita amb un estil autòcton, abundant en refranys populars i vocabulari de l’època, lliure de les convencions lingüístiques establertes. Com a punt final, Jaume Arnella ens va sorprendre amb una interpretació musical d’un dels poemes de l’autora.

14/09/2023