Exposicions del mes

Llegir ens acompanya
Exposició d'art i poesia, nascuda del projecte d'acompanyament lector a domicili "Llegir ens acompanya". Les il·lustracions d'en Joan Peñalver s'uneixen a la poesia de Rosa Prat i Noelia Navajas.
L’exposició sorgeix de la voluntat de fer una immersió en el món interior d’en Joan (1936-2023), veí del barri de Sant Josep, i fer de mirall de totes les persones afectades d’Alzheimer, persones que tenen els records cada vegada més diluïts, però una sensibilitat profunda per la llum, el color i les paraules.
La seva companya de vida, Rosa Prat, de 88 anys, i la voluntària del projecte “Llegir ens acompanya”, Noelia Navajas, van compartir amb en Joan moltes tardes de lectura en veu alta, lectures compartides i converses al voltant de la literatura i de l’art. Elles han volgut convertir l’experiència del vincle humà amb en Joan en un homenatge a la vida, l’art i la poesia.
Sala d'actes. Del 15 de març al 20 d'abril.

Bandes sonores de Hans Zimmer
Hans Zimmer és un compositor de cinema nacionalitzat estatunidenc. Des de finals dels anys 70 del segle vint es dedica a la creació de bandes sonores i del espectacle musical. Al 1980 va ser el primer en introduir els ordinadors en concerts en directe. Ha escrit més de cent bandes sonores, candidat deu vagades al Oscar i guanyador dues vegades per The Lion King i Gladiator. Aquest mes de març podràs trobar com sempre a la planta 0 les pel·lícules i algunes de les seves bandes sonores en format CD, tot com sempre a cost zero.
Planta Baixa.

Adeu Akira Toriyama, mestre de mestres
El mes passat va morir el famós autor de còmic japonès Akira Toriyama, conegut per obres com Bola de Drac i Dr. Slump. Toriyama va néixer a Aichi l’any 1955 i des de la seva infantesa li agradava dibuixar, inspirat per Walt Disney i Astroboy d’Ozamu Tezuka. A més de dibuixant, fou dissenyador de personatges de videojocs. Al llarg de la seva vida com a mangaka shonen ha guanyat diversos premis i la seva obra ha contribuït a l’expansió del còmic manga arreu del món, així com ha sigut inspiració d’altres dibuixants. Descobreix el món Toriyama en l’exposició de còmic d’abril de planta baixa.
Planta Baixa.

Poesia
El mes d’abril és un mes de Sant Jordi, de Jocs Florals, per aquest motiu durant aquest mes trobareu una selecció de llibres de poesia infantil.
Planta 1. Moble #magradallegir

Cuina internacional
A la segona planta, a l'apartat de cuina, no us podeu imaginar la quantitat de llibres que hi ha de cuina d'arreu del món i estan d'allò més bé. No us passa que us agradaria provar un plat típic algun país? Doncs ja sabeu on trobar receptes divertides i molt sorprenents.
Planta 1. Carro de L'hort a la cuina

Novel·la negra
Els darrers anys al nostre país, la novel·la negra està tenint més acceptació que mai, no és que sigui un gènere nouvingut, grans novel·listes com Manuel Vázquez Montalban el van consolidar ja als anys vuitanta del segle passat, però la fornada d'escriptors nòrdics i americans dels últims anys la col·locat entre els generes més llegits. Aquest és un gènere que es viu i es va adaptant al seu temps i tracta de denunciar fets de la nostra societat actual com la violència de gènere, les drogues, les màfies, etc. Inicien aquesta exposició amb caràcter permanent on s'aniran afegim novetats i clàssics del gènere, amb escriptors de diferents llocs del planeta per recollir les diferències a l'hora d'escriure. Aquesta exposició la trobaràs al replà de la planta 2 a cost zero.
Planta 2

09/04/2024