Es tripliquen els préstecs virtuals entre els usuaris

Aquesta és la dada positiva d’un any atípic que ha estat marcat per l’aturada que va provocar la pandèmia i per les noves maneres de treballar i de fer ús de la Biblioteca que ha comportat. Així, des de la reobertura de l’equipament l’aforament a l’espai s’ha reduït per garantir la seguretat i també s’ha restringit la programació d’activitats. Tot i les dificultats, la valoració global i final és positiva.  De les dades corresponents al 2020 destaca la intensificació dels serveis i eines telemàtiques, en especial durant el tancament físic de l’equipament. Així, es va continuar treballant a través de les xarxes socials i la pàgina web de la Biblioteca per atendre les demandes dels ciutadans: consultes informatives de tota mena, prescripció literària, etc. Pel que fa a les dades del servei pròpiament dites en total l’any passat es van deixar en préstec 62.000 documents físics i es van registrar 73.809 visites. Es van poder fer una vuitantena d’activitats, que van comptar amb un total de 2.000 assistents, i es van realitzar 22 visites escolars. Gairebé 11.000 persones van aprofitar el servei gratuït de wi-fi a la Biblioteca i 5.300 més van utilitzar els ordinadors d’Internet i+, des dels quals es pot navegar per internet, fer impressions o utilitzar el DNI electrònic. En tancar l’any 2020 hi havia 23.168 usuaris amb el carnet de la Biblioteca.
Aquest 2021, las Biblioteca vol continuar treballant per contribuir a la recuperació social i cultural del país, desenvolupant accions per assolir els objectius de: fomentar la lectura i la cultura entre tots els segments de la població; garantir l’accés a la informació i a la generació del coneixement i l’actitud crítica de la ciutadania d’avant l’allau d’informació; promoure l’aprenentatge permanent amb estratègies de creació i compartició de coneixements; i afavorir l’accés universal i la cohesió entre la diversitat de població que hi ha a la ciutat d’Igualada i a la zona.

01/02/2021