El dia 30 arriba el 12è Mercat de Lletres d'Igualada

D’entre les novetats destaca la col·laboració amb els divulgadors literaris que formen part de #ElReducteCatalà, molt actiu a Instagram, que es concretarà amb una taula rodona sobre la fugacitat de les novetats editorials i amb una exposició de recomanacions dels llibres que més han agradat a aquest col·lectiu. També destaca la presència del recentment estrenat Bibliobús Serra de Rubió, que dona servei als pobles més petits de l’Anoia, que estarà instal·lat a la plaça de Cal Font. La presència anoienca la posarà aquest any el músic White Perill amb la seva proposta de cafè musical «Atura la lite», i els joves igualadins Gil Díez, Mila Cuadras i Laia Solé amb la presentació i lectura del conte «Un sac ple de mossegades», que s’emmarca dins el Projecte Impuls d’Igualada Jove.

La inauguració del Mercat de Lletres tindrà lloc a ¾ de 12 del migdia amb l’escriptora Iolanda Batallé, que presenta el seu darrer llibre «Massa deutes amb les flors». Després d’ella pujaran a l’escenari de Cal Font les escriptores Ada Castells i Laia Aguilar, per participar a la tertúlia-vermut sobre les maternitats literàries. Els actes pròpiament literaris prosseguiran a 2/4 de 6 de la tarda amb la taula rodona sobre la fugacitat de les novetats literàries, que moderarà la traductora igualadina Berta Creus, membre de #ElReducteCatalà. I a les 6 a la plaça de Cal Font es podrà gaudir del programa en directe a l’aire lliure amb els escriptors Inés MacPherson i Ramon Pardina, organitzat per la revista local Narranación. Finalment, a les 7 serà el torn de la guanyadora del Premi Llibreter d’enguany, Cristina Garcia Morales, que parlarà d’«Els irredempts» a la segona planta de la Biblioteca. Després d’ella el Mercat arribarà al seu punt final amb la gala de cloenda plena de sorpreses i humor organitzada per Narranación.

El Mercat dels més petits

Al llarg del matí i la tarda es faran diversos conta-contes amb la col·laboració del bibliobús Serra de Rubió, Abacus Igualada i Kids&Us. El primer ja serà a 2/4 d’11 del matí amb Sandra Rossi i els seus Contes per plorar de riure. Un any més també s’han organitzat diversos tallers per als quals cal inscriure’s abans, com el d’enigmes  per a nens d’entre 8 a 16 anys, amb l’autor Josep M. Ibarra, creador de «La colla del segon soterrani». Aquest es farà a 2/4 de 12 del migdia a la Sala jove, i aquest mateix espai acollirà a 2/4 de 6 de la tarda el divertit taller de mems organitzat per la Plataforma per la Llengua, per a joves a partir de 12 anys. També per al públic familiar es farà, a les 11 del matí, una activitat amb l’educadora i sociòloga Alba Castellví, que donarà pautes a les famílies per aconseguir fer fills lectors i presentarà el seu conte «La Llum Resolproblemes».

18/09/2023