El Dia Internacional de les Dones a la Biblioteca Virtual i la Biblioteca Infantil Gènius de la XBM (8 de març de 2024)

La Biblioteca Virtual i la Biblioteca Infantil Gènius de la Xarxa de Biblioteques Municipals s'afegeixen a la commemoració de l'Organització de les Nacions Unides sobre el Dia Internacional de les Dones, amb dos reculls especials dedicats a activitats, exposicions, recuros web, institucions i recomanacions de lectura relacionades amb la commemoració i les causes que reivindica.

La commemoració no s'explica per un únic fet,  però té el seu origen en les reivindicacions protagonitzades per les dones obreres, des de la meitat del segle XIX, davant de les precàries condicions laborals a les quals estaven sotmeses a l’època industrial.

Actualment aquesta data contribueix a sensibilitzar la població entorn les desigualtats de gènere encara existents, reivindicar canvis més efectius i reconèixer les aportacions de les dones d’arreu del món en tots els àmbits.

--Especial a la Biblioteca Virtual.

--Especial a la Biblioteca Infantil Gènius.

09/03/2024