Les Franqueses estrena biblioteca

La nova Biblioteca de Corró d’Avall de les Franqueses del Vallès ha iniciat ja la seva activitat, concretament el passat dimecres. Les Franqueses compta ara amb dues biblioteques. El nou equipament, que està especialitzat en infància i família des del punt de vista de la criança i l’educació, forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, que, amb aquesta, ja compta amb 228 biblioteques i 10 bibliobusos repartits per tota la província de Barcelona. Com a conseqüència de la situació actual causada per la pandèmia, la biblioteca obre amb accés restringit i el préstec es realitza amb cita prèvia. Més endavant, com la resta de biblioteques, anirà ampliant els seus serveis.

La nova biblioteca de Les Franqueses del Vallès s’ubica a l’Espai Can Prat, un edifici polivalent d’usos sociosanitaris projectat per l’equip d’arquitectes Territori 24 a partir d’una estructura de formigó. A més de la biblioteca, l’edifici acull un pavelló poliesportiu, un centre d’atenció primària i una cafeteria.

La biblioteca està situada a la primera planta de l’edifici. Té una superfície útil de 1.267 metres quadrats. La sala de lectura general és un espai central al voltant del qual s’estructuren la resta d’espais. La zona d’acollida de la biblioteca i la sala polivalent, de 120 metres quadrats, poden funcionar independentment de la biblioteca.

L'equipament obre amb 13.000 volums a les prestatgeries, tot i que anirà ampliant progressivament el nombre de títols. També compta amb 38 capçaleres de revistes i 5 de diaris.

La biblioteca compta amb servei d’autopréstec per afavorir l’autonomia de l’usuari i disposa de bústia de retorn 24 h.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona està formada per 228 biblioteques i 10 bibliobusos, que treballen conjuntament amb uns mateixos estàndards de qualitat de servei, tot garantint l'equilibri territorial en l'accés a la cultura i el coneixement.

25/05/2020