Viu la natura!

Un any més les biblioteques que formen part del projecte “Parcs i biblioteques... naturalment!” se sumen a la cinquena edició de la Setmana de la Natura organitzada per la Xarxa per a la Conservació de la Natura amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

Tradicionalment aquest esdeveniment tenia lloc durant el mes de juny. Aquest any, però, a causa de la pandèmia de la Covid-19 s’ha traslladat del 3 a l’11 d’octubre, encaixant-la  també amb el Dia Internacional de les Aus Migratòries, el 10 d’octubre.

L’objectiu, però, és el mateix de sempre fomentar la lectura i el coneixement sobre la natura i el medi ambient. El lema d’aquest any és “Conservar la natura és conservar la nostra salut” amb la intenció de posar de relleu que ens cal una natura sana per poder gaudir d’una vida més saludable.

En aquesta línia s’han organitzat un munt d’activitats en què es combinen les passejades i sortides a la natura amb les lectures literàries, els conta-contes, les narracions de poemes i les recomanacions de llibres.

Totes les activitats són gratuïtes, cal, això sí, inscripció prèvia ja que les places són limitades. En tots els casos se seguirà el Protocol de mesures que imposa la Covid-19.

A més, aquest any s’organitza el concurs “El meu arbre” (símbol de natura i salut) en què pot participar-hi tothom, i molt especialment les persones usuàries de les biblioteques. Tots els participants entraran en un sorteig que atorgarà 3 premis proporcionats per establiments turístics i productors del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

Més informació:

-Parcs i biblioteques... naturalment!

-Agenda d’activitats

-Bases del concurs