Dia mundial de la llengua materna

Avui 21 de febrer celebrem el Dia de la Llengua Materna. I un dia com aquest, de l’any 1952, a Bangla Desh, un grup d’estudiants i activistes que defensaven l’ús públic de la llengua bangla davant de l’imposició de l’urdú, va ser tirotejats per militars i policia a la universitat de Dhaka. Van morir tres estudiants.

L’any 1999 la UNESCO va triar aquesta data per proclamar el Dia Internacional de la Llengua Materna amb l’objectiu de destacar la importància de la diversitat lingüística i de l’educació multilingüe.

Cada any desapareixen unes 25 llengües al món i amb elles desapareix una part del patrimoni cultural i intel·lectual d’un poble. Protegir i fomentar l’ús de les llengües maternes serveix per preservar aquest coneixement i les seves cultures tradicionals d’una manera sostenible i repectuosa.

A les prestatgeries de les biblioteques públiques i a través dels nostres servies virtuals trobareu documents de tots els idiomes, també d’idiomes minoritaris però presents a l’entorn de cada biblioteca que volem conservar, protegir i promoure. Perquè, com la UNESCO, creiem que la diversitat lingüística és una riquesa que cal celebrar i treballar per ella.

21/02/2020 11:30 h.