Òpera als parcs

Al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, Parc del Foix i Parc de la Serralada Litoral

La Xarxa de Parcs Naturals organitza aquest estiu la quarta edició del cicle Òpera als parcs. Els concerts tindran lloc el 12 d'agost al castell de Talamanca, el 22 d'agost a la sala polivalent Montserrat Roig de la Gornal i el 18 de setembre a Vilanova del Vallès i tindran Judith Ibáñez com a coordinadora artística i Jordi Maddaleno en la presentació i direcció artística. Les sessions, totes elles gratuïtes, compten amb una introducció teòrica i tècnica sobre cadascun dels espectacles, que imparteix el director artístic.

El programa Òpera als parcs treballa per la difusió de la cultura en els espais naturals protegits que formen part de la Xarxa de Parcs Naturals. Els objectius principals d'aquesta proposta són, per una banda, connectar la disciplina artística de l'òpera amb la natura i, per una altra, fer arribar aquest gènere musical al gran públic i a poblacions amb menys habitants.

El primer concert porta per nom "O sole mio! Nit de napolitanes", a càrrec de Carles Cosías (tenor), Laetitia Barbera (mandolina) i Josep Buforn (piano). Serà el dimecres 12 d'agost a les 22 h al castell de Talamanca, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

La sala polivalent Montserrat Roig de la Gornal (Castellet i la Gornal), al Parc del Foix, acollirà el dissabte 22 d'agost a les 20 h "La culminació de l'òpera romàntica: Verdi i Wagner" amb els intèrprets Maribel Ortega (soprano), Carlos Daza (baríton) i Josep Buforn (piano).

En l'àmbit del Parc de la Serralada Litoral, el tercer concert tindrà com a escenari el Centre Cultural de Vilanova del Vallès el divendres 18 de setembre a les 20 h. "De la terra al Palau" serà el recital que protagonitzaran Olatz Saitua (soprano), Beñat Egiarte (tenor), Thais Buforn (rapsoda) i Josep Buforn (piano).

En aquesta llista de reproducció del canal Youtube de la Xarxa de Parcs Naturals trobareu l'enregistrament de diversos concerts d’edicions anteriors del cicle Òpera als parcs.

Més notícies a bibliotecavirtual.diba.cat/espais-naturals

28/07/2020