Etnobotànica dels Països Catalans

Etnobotànica dels Països Catalans és una web que ha estat creada amb l'objectiu d'allotjar el saber popular sobre els noms de les plantes i els seus usos (medicinals, alimentaris i d'altres) recollit en territoris de llengua catalana, amb la finalitat de preservar aquest patrimoni i de posar-lo a disposició de la societat de la qual prové.

Mira el recurs web

En el moment d’obrir-se, el web conté gairebé 80.000 entrades amb noms de plantes i 55.000 amb usos medicinals. Aquestes dades provenen de més de 1.300 entrevistes realitzades a quasi 2.000 informants de vora 500 municipis.

El portal serà una bona eina per a conservar i passar a les noves generacions un tresor de natura i cultura, permetrà detectar buits en la investigació etnoflorística, i fornir informació a institucions i empreses interessades a desenvolupar productes comercials a base de plantes.

Ves al Prestatge Virtual de Cultura Popular

24/02/2021