El Festival de Cinema de Muntanya de Torelló, també des de casa

Del 22 al 31 de gener de 2021 s’està celebrant la 38a edició del Festival BBVA de Cinema de Muntanya de Torelló un festival centrat en la muntanya i la natura que s’ha convertit en un referent mundial en el seu gènere.

Tot i que el certamen s’havia de celebrar el mes de novembre de l’any passat en format presencial, a causa de la pandèmia es va haver d’ajornar. Gràcies a productors, directors i col·laboradors, s’ha pogut preparar un festival per primera vegada híbrid amb pel·lícules que s’emeten el línia i mantenint alguns actes presencials que es fan al Teatre Cirvianum de Torelló

Aquest any s’hi poden veure una selecció de 36 produccions via Internet, que es disputaran la Flor de Neu d’Or. Tot i que és una xifra inferior a les edicions anteriors, son d’una gran qualitat, com afirma el director del festival, Joan Salarich. Aquest any, a més, s’arriba a la xifra rècord de 32 països participants. El certamen utilitza per primera vegada una plataforma digital (online.torellomountainfilm.cat) perquè els espectadors puguin veure els muntatges des de casa. Aquesta és la mateixa que han fet servir altres grans festivals, com el de Canes, Sant Sebastià o Sitges.

Programa de les pel·lícules en línia

Al teatre Cirvianum es duen a terme les activitats presencials, entre elles, l’espectacle inaugural del passat divendres que va donar el tret de sortida del festival i que estava dedicat al Tibet “Terra de neus, terra de déus”. També hi ha programades diverses conferències, la sessió de clausura amb el lliurament dels premis i una mostra i tast de vins de muntanya.

Ves al prestatge d'esports

27/01/2021