Recomanació

Un Mil·límetre i mig d'heroisme

Fombelle, Timothée de

Barcelona : Empúries, 2007

Timothée de Fombelle va néixer a Paris l’any 1973, és escriptor i dramaturg. Gran apassionat del teatre des de ben jove, va fundar una companyia teatral on escrivia i dirigia les seves pròpies obres. Actualment compagina la seva feina d’escriptor amb la de professor de teatre. És una de les figures rellevants de l’actual panorama literari infantil i juvenil.

El 2007 va publicar a Gallimard el seu primer llibre "La Vie suspendue" (títol original en francès de la primera part de les aventures de Tobi Lolness. En català "Un mil·límetre i mig d’heroïsme") un veritable fenomen editorial, traduït a 29 llengües i guanyador de diversos premis.
En Tobi Lolness fa un mil·límetre i mig i forma part del poble que habita el gran arbre. El pare d’en Tobi s’ha negat a revelar un secret sobre un invent revolucionari que podria canviar la vida a l’arbre, per això, la seva família es veu obligada a exiliar-se. Poc després, però, els seus pares son empresonats i sentenciats a pena de mort. Ell, els ha pogut esquivar amagant-se i corrent. Tota la seva comunitat el busca i el persegueix. Quant de temps podrà continuar fugint?

Les peripècies d’en Tobi continuen i acaben amb la segona part de la història, Els ulls de l’Elisha.

Una meravellosa i èpica novel·la d’aventures en dos volums, carregada d’acció, suspens, grans personatges i enormes dosis de valentia, lleialtat i amistat.

Més informació:

Recomanat per Bib. Àngel Guimerà. Matadepera