Tallers de robòtica, papiroflèxia, disseny 3D i música, a les biblioteques

Nova programació d'activitats de creació i tecnològiques per a tota la família

La Xarxa de Biblioteques Municipals posa en marxa una nova tardor de tallers tecnològics i de creació per a tota la família, els bibliolabs. Aquest dissabte, a la Cardona Torrandell hi haurà el primer, un taller dedicat a la creació musical amb Sonic PI.

Les propostes que es duran a terme al llarg dels pròxims mesos abasten la robòtica, la creació musical, la papiroflèxia combinada amb l'electrònica, el disseny 3D i la programació entre altres àmbits. En els tallers hi ha una part destacada de la tecnologia, que és l'eina vehicular per arribar a la creació.

Per prendre part en els tallers cal fer inscripció prèvia a la mateixa biblioteca on es du a terme el taller.

bibliolab 2• Dissabtes 22 i 29 de setembre a les 17 h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell. TALLER TECNOLÒGIC: Creant música en directe amb Sonic PI. A través d'aquesta eina de codi lliure ens introduirem en un entorn de programació que ens permetrà crear música electrònica en directe. Dues sessions de dues hores cadascuna. Adreçat a joves i adults a partir de 14 anys. Places limitades. Inscripció prèvia a la Biblioteca a partir de l'1 de setembre.

Dijous 4 d'octubre de 17.30 h a 19 h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell. TALLER INFANTIL: Origami màgic. Ens introduirem en l'art de l'origami o papiroflèxia i aprendrem com funcionen els circuits elèctrics amb què il·luminarem la figura de paper que farem. Adreçat a infants de 3r a 6è de primària (de 8 a 12 anys). Places limitades. Inscripció prèvia a la Biblioteca a partir de l'1 de setembre. Activitat relacionada amb el racó ‘Fet a mà'.

Dissabte 24 de novembre a les 18 h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell. TALLER FAMILIAR: A què sona un plàtan. Juguem amb Makey Makey. Convertiràs el teu cos i altres objectes quotidians en instruments a través de la placa MakeyMakey i farem música entre tots. Activitat familiar adreçada a infants de 6 a 10 anys (un adult i un infant). Places limitades. Inscripció prèvia a la Biblioteca.

Dimecres 5 de desembre a les 17 h a la biblioteca Joan Oliva i Milà. TALLER DE ROBÒTICA: Introducció al disseny 3D. Mitjançant un programa professional de llicència oberta, s'introduirà i es farà els primers passos per imprimir al final del taller un clauer en 3D. Adreçat a joves de 2n a 4t d'ESO (12-16 anys). Places limitades. Inscripció prèvia a la Biblioteca.

Dimecres 12 de desembre a les 17 h a la biblioteca Joan Oliva i Milà. TALLER TECNOLÒGIC: Introducció a la robòtica. Es construirà un robot d'aprenentatge, Introducció al món de la robòtica, fonaments de disseny 3D, electrònica i programació. L'objectiu és construir un robot d'aprenentatge. Adreçat a joves de 2n a 4t d'ESO (12-16 anys). Places limitades. Inscripció prèvia a la Biblioteca.

Dilluns 17 de desembre a les 17 h a la biblioteca Joan Oliva i Milà. TALLER DE ROBÒTICA: Introducció a Arduino. S'explicaran fonaments d'electrònica i de programació en C. Adreçat a adults i joves a partir de 17 anys. Places limitades. Inscripció prèvia a la Biblioteca.

bibliolab1BiblioLab és un programa de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona que desenvolupa i dóna suport a accions que tenen com a finalitat l'accés al coneixement a través de l'experimentació i metodologies innovadores i creatives en un entorn col·laboratiu obert a la ciutadania.
20/09/2018 09:29h