Tallers sobre programació, fotografia i lectoescriptura a les biblioteques

Els tallers BiblioLab estan dirigits a tota la família

Els mesos de març i abril les biblioteques de Vilanova i la Geltrú ofereixen tot un seguit d'activitats per a tota la família dins el programa BiblioLab. Un dels tallers es farà durant les vacances escolars de Setmana Santa, com a opció de lleure.

Els projectes desenvolupats en aquest programa abasten diferents branques del coneixement, amb un gran protagonisme del factor tecnològic com a eina vehicular, i en el cas de les biblioteques de Vilanova i la Geltrú són quatre els àmbits en els que s'han ofert els tallers formatius des del mes d'octubre: fotografia, investigació, programació i lectoescriptura.

Aquests són els tallers que es faran les properes setmanes:

Dijous 22 de març, de 17.30 a 19 h, a la biblioteca Joan Oliva i Milà: taller infantil "Contes interactius", a càrrec de Qpertin. Els infants descobriran l'apassionant món dels contes interactius, contes plens de vida, que podran manipular amb una tauleta. Viuran històries adaptades a la seva edat on podran ser els protagonistes. Experimentaran moments màgics de descoberta d'emocions i sentiments. Adreçat a infants de 2n a 4t de primària. Places limitades, amb inscripció prèvia a la biblioteca.

Dimarts 27 i dimecres 28 de març, d'11 a 12.30 h, a la biblioteca Armand Cardona Torrandell: taller infantil "Teatre i poesia", a càrrec de TeatrART. T'agrada el teatre i la poesia? Al taller treballaràs la poesia d'una manera diferent i lúdica. La poesia servirà d'excusa per treballar l'expressió oral. Adreçat a alumnes de 3r a 5è de primària. Places limitades, amb inscripció prèvia a la biblioteca.

Dijous 5 i divendres 6 d'abril, de 16.30 a 19.30 h, a la biblioteca Armand Cardona Torrandell: taller "Fotopoemes", a càrrec de Clickme, petites experiències fotogràfiques. Es confeccionaran poemes visuals a partir d'unes pautes tècniques de fotografia per retratar objectes amb qualsevol tipus de càmera digital o mòbil. Taller format per 2 sessions de 3 hores cadascuna. Adreçat a joves i adults, amb inscripció prèvia a la biblioteca.

Dimecres 11, 18 i 25 d'abril, de 17.30 a 19.30 h, a la biblioteca Joan Oliva i Milà: taller d'escriptura "Relats de viatges". Es facilitarà les perspectives literàries i els instruments narratius per poder descriure tant els viatges interiors com els exteriors. Adreçat a adults, amb places limitades i amb inscripció prèvia a la biblioteca.

Finalment, dijous 19 i dijous 26 d'abril, de 17.30 a 19.30 h, a la biblioteca Joan Oliva, taller "Creació d'una App amb App inventor", a càrrec d'EDUKEM-NOS. Els participants aprendran a fer programes amb l'aplicació App Inventor que funcionarà en dispositius amb els sistema operatiu Android, i utilitzaran diverses de les prestacions dels dispositius: altaveu, càmera, sensor GPS,… Adreçat a joves de 1r a 4t d'ESO. Els participants han de tenir una compte de gmail i portar un dispositiu Android. Inscripció prèvia a la biblioteca.

BiblioLab és un programa de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona que desenvolupa i dóna suport a accions que tenen com a finalitat l'accés al coneixement a través de l'experimentació i metodologies innovadores i creatives en un entorn col·laboratiu obert a la ciutadania.

12/04/2018 09:28h