Les biblioteques del Vallès Oriental commemoren els 400 anys de la mort de Shakespeare

Les biblioteques del Vallès Oriental s'han unit enguany per commemorar de forma conjunta el 400 aniversari de la mort del dramaturg anglès William Shakespeare, amb la realització d'un aparador cultural al voltant d'aquesta efemèride.

A partir d'avui ja es podran veure els diferents aparadors a exposició a 18 biblioteques municipals del Vallès Oriental: l'Ametlla, Bigues i Riells, Canovelles, Granollers (Can Pedrals i Roca Umbert), La Llagosta, Lliçà d'Amunt, Martorelles, Montmeló, Montornès, Parets, La Roca, St. Antoni de Vilamajor, St. Celoni, St. Feliu de Codines, St. Fost de Campsentelles, Sta. Eulàlia de Ronçana i Vilanova.

L'acció expositiva "Shakespeare, 400 anys després"  fa una interpretació de les emocions i els sentiments dels personatges shakespearians que l'autor porta a l'extrem.  L'amor, l'odi, la gelosia i la passió es simbolitzen a través del vermell que envaeix els aparadors. A partir d'aquest fil conductor i d'una plàstica recorrent cada biblioteca ha elaborat la creació adaptada al seu espai.

Els aparadors culturals són una finestra oberta a la ciutadania que ofereixen mirades diverses sobre temàtiques diferents. Sovint les ambientacions es relacionen amb les accions que passen a l'interior de la pròpia biblioteca. D'altres vegades, posen el zoom a efemèrides o celebracions. Els aparadors culturals esdevenen un reclam viu i dinàmic a través del qual es transmeten idees i conceptes.

21/09/2016 10:29h