Torna la festa de la lectura en català

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona serà present, un any més, a la Setmana del Llibre en Català, que enguany celebra la seva 37a edició, emplaçada a l'avinguda de la Catedral de Barcelona del 6 al 15 de setembre. Es tracta del gran aparador de la lectura en català a través de més de dos-cents expositors, entre llibreries, editorials i entitats, i d'un programa de més de dues-centes activitats.

Enguany un centenar de biblioteques públiques seran beneficiàries d'una aportació econòmica per part de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i empreses col·laboradores de la Setmana per tal que aquests equipaments ampliïn el seu fons adquirint llibres a les casetes de les diferents editorials i llibreries presents a la Setmana. Això es farà efectiu el 9 de setembre, que serà el Dia de les Biblioteques Públiques a la Setmana.

Durant la Setmana, la Xarxa de Biblioteques Municipals oferirà diferents espectacles que barregen la màgia i la lectura, així com actuacions musicals basades en textos literaris.

Com cada any, a l’estand de la Llibreria de la Diputació de Barcelona es podran adquirir les darreres novetats editades per la corporació. L'estand serà també des d'on es lliurarà l'obsequi d'una bossa a tots aquells que es facin una fotografia o vídeo al photocall habilitat per recomanar un llibre de La Setmana i penjar-la a Instagram amb les etiquestes #jorecomano #LaSetmana19.

La Setmana del Llibre en Català, que aquest any lliura el Premi Trajectòria als distribuïdors i agents culturals Margrit Lömker i Oriol Serrano, és una proposta organitzada per l'Associació d'Editors en Llengua Catalana per tal de promoure la divulgació de l'edició i la lectura en català.

30/08/2019 10:45h