Guadeix del préstec digital de pel·lícules des d'eBiblioCat

Ara, amb el teu carnet de la biblioteca, ja pots accedir de manera gratuïta a més de dos mil documents audiovisuals del catàleg de la plataforma eFilm. Aquest catàleg, disponible a eBiblioCat, inclou pel·lícules, curtmetratges, concerts i documentals distribuïts per Filmin.

Per accedir a aquests continguts digitals només has de tenir el carnet d’usuari d’una biblioteca del Sistema de Lectura Pública de Catalunya i identificar-te a la biblioteca digital eBiblioCat (http://ebiblio.cat). Aquest nou servei permet la visualització en streaming de fins a vuit documents cada mes, límit que s’anirà incrementant progressivament amb les incorporacions de nous títols i llicències. El visionat es pot fer des d’ordinadors i dispositius mòbils mitjançant accés per web o aplicació (Android i iOS).

Els documents seleccionats inicialment inclouen pel·lícules, curtmetratges, documentals i enregistraments de concerts. Es preveu anar afegint altres obres audiovisuals i musicals per augmentar la disponibilitat de col·leccions digitals accessibles per Internet.

eBiblioCat és el servei de préstec digital de les biblioteques públiques de Catalunya que actualment ofereix més de set mil títols de llibres electrònics de manera gratuïta i  amb divuit mil usuaris registrats. Durant el 2017, es van realitzar 156.200 préstecs de llibres electrònics. Aquest projecte és fruit de la col·laboració del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i el Consorci de Biblioteques de Barcelona, amb el suport del Ministeri de Cultura.

18/09/2018 11:11h