Temes rurals, la revista

Un dels objectius principals de la Fundació del Món Rural (FMR) és la de divulgar els territoris rurals com a zones diverses, actives i compromeses amb els seus valors socials, culturals i econòmics.

La revista Temes Rurals pretén conscienciar la societat catalana del valor estratègic que té el món rural per al desenvolupament socioeconòmic del país.

Els seus objectius són:

• Situar la ruralitat com a tema important en la recerca acadèmica
  • Difondre d’una manera científica i divulgativa el món rural
  • Incentivar la investigació sobre aquests territoris
  • Aglutinar la informació i els projectes més importants desenvolupats any rere any.

És una revista amb periodicitat anual i format digital.

Està dividida en cinc eixos:

1. Alimentació i sector primari
  2. Innovació i desenvolupament rural
  3. Paisatge i ecosistemes
  4. Persones i activitat econòmica
  5. Art, patrimoni i cultura rural

La Fundació apunta que en la confecció del primer número ha intervingut un equip coordinador especialitzat que ha establert la línia editorial, ha contactat amb els autors, ha recopilat el material i n'ha supervisat tot el procés de materialització.

El primer número va sortir l’any 2018, en el qual es poden  trobar diferents articles, entre els quals els que parlen:

• sobre la nova generació de la pagesia al camp català,
  • la transició energètica del segle XXI,
  • boscos i salut humana...

Per tal de dur a terme el segon número, la Fundació Món Rural cerca talent i coneixement. La crida s’orienta a persones amb un perfil acadèmic i professionals que desenvolupin la seva tasca al voltant de la ruralitat. Es podran presentar articles fins al 15 de maig. Teniu més informació a: FMR

Fonts:

Biblioteca Joan Oliva i MilàVilanova i la Geltrú.

03/05/2019 14:13h