Mor l’actor i director de teatre Carles Canut

Carles Canut i Bartra va néixer el 23 de setembre de 1944 a  Gerri de la Sal, a la comarca del Pallars, a la província de Lleida.

La seva carrera començà l’any 1963, amb l’obra “Telerañas” de Carlos Muñiz i dirigida per en Santiago Sans.

Durant cinquanta-cinc anys de professió ha interpretat a un gran nombre de personatges i ha treballat sota la direcció dels millors directors: Mario GasAdolfo MarsillachCalixto BieitoJordi Casanovas, entre d’altres.

La televisió li donà la popularitat  amb el programa “Vosté jutja”, l’any 1985  on representà el popular personatge en Rafeques.

Gran part de la seva carrera l’ha passat al Teatre Romea, on actuà per primera vegada l’any 1968. Sempre ha estat un pal de paller per la companyia i on hem gaudit de les seves millors representacions. L’any2016, entomà la responsabilitat de la gestió fins que la salut li va permetre.

Va ser guardonat amb el Premi Max, l’any 2008 i el 2016, va rebre la Creu de St. Jordi.

El teatre i la família  van ser les seves gran passions, després el Real Club Espanyol,  amb el que va tenir  un nou  paper : contertulià ens els programes esportius de futbol.

La seva darrera interpretació va ser a l’obra “Adossats”, dirigida per la Sílvia Munt.  Va morir el 27 de setembre, a Gerri de la Sal.

El públic el recordarà per la important petjada que ha deixat al teatre català.

Més informació:

28/09/2018 08:00h