Uganda anuncia que per primera vegada el cens de goril·les a la muntanya passa dels 1.000 exemplars

Autor: Paco Nadal

Dins el Parc Nacional de la Selva Impenetrable de Bwindi (Uganda) han convertit les excursions per anar a veure els goril·les en un negoci. Era l’any 1991 quan van començar a acostumar a una família de goril·les a la presència dels humans de manera que 2 anys més tard, el 1993, ja no els estranyava.

Ha passat el temps, i ja són 15 les famílies de goril·les que s’han convertit en atracció turística i una font molt important d’ingressos. Després d’estar gairebé a punt d’extingir-se a causa de la caça furtiva i la desaparició del seu hàbitat, avui dia les autoritats han descobert que és millor protegir-los i treure’n rèdit econòmic que repercuteix en millores pel país i els mateixos primats.

S’ha de tenir en compte que per exemple a la part d’Uganda, deixen pujar cada dia 120 turistes en grups de 8, i el preu que han de pagar ascendeix a 700 dòlars. El resultat són 84.000 dòlars diaris, que reparteixen en diferents projectes.

En el cens realitzat que aquest mes de maig de 2018 es realitzà entre el Parc Nacional de Virunga (Congo), el parc nacional dels Volcans (Ruanda) i el parc Nacional Mgahinga (Uganda), el recompte ha donat un total de 604 exemplars agrupats en 41 famílies. Afegint els 400 exemplars del Parc Nacional de la Selva Impenetrable de Bwindi, s’arriben als 1004. Una molt bona notícia.

Font: El País

Biblioteca Central de Terrassa.

21/09/2018 10:04h