Torna la FiraTàrrega, quatre dies intensos del millor teatre al carrer

Com cada any el nou curs teatral arrenca a Tàrrega amb la Fira de Teatre al Carrer, un magnífic aparador nacional i internacional de les arts escèniques que té lloc als carrers de la capital de la comarca de l’Urgell de 6 al 9 de setembre.

La FiraTàrrega nascuda l’any 1981 té la voluntat d’impulsar la creació artística, la formació i la gestió cultural, i tanmateix ser una aliança entre els diferents agents del sector amb 50 muntatges provinents de diferents països.

Enguany l’edició del 2018 convida a rellegir l’espai públic com un escenari per mirar al passat per entendre el present, i aquest per enfilar cap al futur. Un passat, present i futur de les arts escèniques que arrenca amb l’espectacle ‘La tortue de Gauguin’ de la Compagnie Lucamoros, un espectacle molt poètic i visual. També hi destaquen projectes com el de la companyia de teatre-dansa Adhok que estrena a l’Estat espanyol la seva trilogia ‘Issue de Secours’ sobre la joventut i la vellesa, el circ de Mumusic Circus amb 'Flou Papagayo', l’espectacle de Joan Català '5.102 m/s', un procés artístic i creatiu amb el ferro com a protagonista o la performance ‘InSomnio’ de Teatro Do Mar.

Finalment Manuel de Pedrolo també té presència a la Fira, any de celebració del centenari del seu naixement - Any Pedrolo - amb el recorregut literari ‘Pedrolo, pas a pas’ de Xavier Garcia. Un itinerari pels indrets més representatius de Tàrrega-Benaura, la ciutat del 'Mecanoscrit del segon origen', el llibre cèlebre de l’escriptor.

06/09/2018 17:33h