Premis Max 2018

Els premis Max de les Arts Escèniques que cada any premien els millors espectacles i professionals del territori espanyol, van celebrar ahir la seva gran nit en una gala a Sevilla on el públic també va ser protagonista en aquesta 21a edició.

En una cerimònia molt reivindicativa pel sector cultural i les llibertats col·lectives, els grans triomfadors catalans van ser Julio Manrique, com a millor director per un text del dramaturg noruec Henrik Ibsen ,“L’ànec salvatge” que ja havia triomfat en els Premis Butaca i la companyia La Calòrica que va rebre’n dos. Per una banda el Max a millor espectacle revelació per “Fairfly” i pel dramaturg Joan Yago, com a autor revelació. Maria Araujo, una de les dissenyadores més consagrades del teatre català, va rebre el premi a millor disseny de vestuari per “Ricard III”.

Altres guardons importants de la nit, com les que fan referència a la vessant interpretativa, Pilar Gómez va guanyar el Max a millor actriu amb l’obra “Emilia” i Nacho Sánchez per “Ivan y los perros” en la categoria de millor actor. Pel que fa a la millor autoria teatral, el Max va recaure a Borja Ortiz pel text “Los Gondra (una historia vasca)” , el premi a la millor adaptació va reconèixer la feina d’Ángel Solo i Adolfo Fernández per “En la orilla”, una adaptació de la novel·la de Rafael Chirbes i, “Solitudes” de la companyia basca Kulunka Teatro, va guanyar el premi a millor espectacle de teatre amb una obra innovadora de màscares i sense text. Respecte al teatre musical, “Tic-Tac” de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) va ser premiat com a millor espectacle musical i “Kiti Kraft” va guanyar el Max a millor espectacle infantil o familiar.

En l’apartat de dansa, Eva Yerbabuena va emportar-se el Max a millor intèrpret femenina per “Aparencias” i Daniel Abreu la categoria masculina per “La desnudez”, espectacle que va afegir-hi dos Max més, per millor muntatge de dansa i coreografia.

Finalment el premi Max d’Honor 2018 va homenatjar la trajectòria del dramaturg i director valencià José Sanchis Sinisterra, figura clau de la història teatral contemporània i conegut per títols com "¡Ay, Carmela!".

19/06/2018 15:50h