La persecució judicial a l'art

Cicle Altres veus
Conversa amb Abel Azcona
Abel Azcona és un artista conceptual destacat el 2014 com el millor artista internacional de performance per la premsa anglesa. L'artista ha denunciat en diverses ocasions l'abús sexual i la pederàstia a l’Església a l'Estat espanyol. Les seves obres s'exposen arreu del món i l'únic lloc on s'ha vist encausat en nou processos judicials per sis obres diferents ha sigut a Espanya. Amb l'artista conversarem sobre la seva obra, molt lligada a la seva vida, i sobre les denúncies i causes que ha rebut i les respostes que ha tingut. També reflexionarem sobre què suposa per a un artista haver de combinar l'obra artística amb la defensa del dret de creació, i les conseqüències que pot tenir per a altres creadors, així com del desgast psicològic i emocional, i de la manipulació, control i conseqüències que pot tenir sobre l'art i els artistes.
Col·labora: Diputació de Barcelona
Lloc: Roca Umbert, Fàbrica de les Arts