TERTÚLIA LITERÀRIA: "El dictador i l’hamaca", de Daniel Pennac

Sinopsi

Manuel Pereira da Ponte Martins és un dictador d’una república sud-americana que pateix d’agorafòbia perquè una bruixa infal·lible li ha revelat que morirà vençut per una follia enfurida. Per superar l’obsessió decideix buscar una persona idèntica a ell i, un cop trobada, la col·loca al seu lloc i fa rumb cap a Europa per gaudir de la bona vida. La història, gens lineal, no acaba aquí. Enmig de tota una cadena d’esdeveniments, l’autor fa una incursió autobiogràfica en la qual explica un viatge a l’interior desèrtic del Brasil i recupera, més tard, la trama que havia abandonat. El dictador i l’hamaca és una reflexió sobre la recerca de la identitat, sobre el poder i sobre la por que tenen els dictadors.

L’autor, Daniel Pennac
Daniel Pennac (Casablanca, 1944) és conegut arreu del món pel seu cèlebre assaig Com una novel·la (Empúries), un al·legat a favor del plaer de llegir i de la literatura. Lèxit de les seves novel·les, protagonitzades per Benjamin Malaussène i la seva tribu, l’ha convertit en un autor de culte i li ha permès dedicar-se plenament a la literatura.

Dinamitza: Raimon Portell

Com participar a la tertúlia: per obtenir un exemplar del llibre, poseu-vos en contacte amb la Biblioteca b.cardedeu.mv@diba.cat / telf.: 93 871 14 17

08/02/2023
Periodicitat: Mensual