Activitats

L'aventura de conèixer. Exposicions. Pèrsia: exposició de fotografies d’en Lluís Vilaró

Exposició sobre l'antiga Pèrsia, del 14 de juliol al 2 d'octubre.

El nom Pèrsia ens fa volar a un món oriental ple de meravelles, d’art, d’història i de bellesa. Avui ja han passat més de 2.500 anys dels aquemènides, i de Persèpolis, la ciutat persa que va fundar el rei Darios I el Gran. La cultura persa s’ha anat enriquint al llarg del temps, i ara, quan arribem a l’Iran, arribem un país que val la pena visitar.

Per això en Lluís Vilaró, que coneix molt bé l’Iran, ha triat Pèrsia com a títol d’aquesta exposició perquè ens vol mostrar la part més amable d’aquell país, la que s’amaga sota el primer cop de vista i les idees preconcebudes, la que s’ha de buscar amb temps i la que finalment sempre es troba. La del país amb jardins amagats darrere d’humils murs de tova, amb fruiters, rosers i sortidors, o voreres de rius o places de ciutat on les famílies es reuneixen els dies de festa i hi paren a terra el “sofré” (estovalles) per gaudir a l’aire lliure d’un té, un pa amb formatge o un kabab. La del país on les dones es maquillen i porten mocadors de colors i no s’estan de conversar amb el forà que arriba buscant l’esperit genuí d’aquell territori. La del país on us obriran la seva casa gent que heu conegut pel carrer. La del país on els poetes Hafez, Saadi i Omar Khayam són sempre presents. En definitiva, l’Iran de la més refinada sensibilitat i el més acollidor (Ana Briongos).

Acte de presentació de l’exposició: dijous 14 de juliol, a les 18.30 h. Accés lliure.

Totes les activitats estan adaptades a les mesures de seguretat i protecció davant de la covid-19.

14/07/2022 - 02/10/2022
Tipus de públic