Dels residus orgànics al compost

Saps què és el compost? Coneixes els seus beneficis?

El compost és el producte resultant de la descomposició de la matèria orgànica mitjançant el procés de compostatge i s’utilitza com a fertilitzant a l’agricultura i en jardineria.

El compost es pot obtenir a partir de diferents materials i residus orgànics, com són els fems, les restes vegetals, la fracció orgànica de la recollida selectiva de residus municipals, els fangs de depuradora i residus de la indústria alimentària.

El cicle de la matèria orgànica és un dels exemples més evidents d’economia circular, on els residus que es generen un cop tractats biològicament, esdevindran un recurs (compost) i seran retornats al sòl en forma de matèria orgànica i nutrients, que permetran el desenvolupament de cultius que seran consumits.

En l’agricultura ja sorgeixen iniciatives que apunten el compost com un component clau per a la regeneració de sòls que han estat degradats. Restaurar amb compost és una opció òptima, tant si es volen estalviar costos com si es vol obtenir un paisatge més resilient al canvi climàtic.

I a nivell particular? Sabries com fer compost a casa teva?

Si t'animes a crear un hort o si vols fertilitzar el jardí o el balcó que tens a casa , aquí et donem alguns consells:

• Necessitaràs: peles de fruita o verdures, podes de plantes sanes, cartró del w.c. o dels ous, closca seca i trinxada d’ous...
  • Recomanació: No posis massa d’un sol ingredient i talla-ho ben petit.

Quins seran els beneficis?

Menys residus al contenidor marró (orgànica), l’obtenció de nutrients més autèntics i menys despesa en la compra de compost comercial.

Segueix les instruccions dels llibres i els vídeos que et recomanem! No és difícil!

Temàtica relacionada amb els següents ODS:

ODS  ODS11  ODS12  ODS15

A les biblioteques trobaràs:

Infants

¿A dónde va mi caca? ¿A dónde va mi caca? / Daynes, Katie
Frantisek el del compost Frantisek el del compost / Čechová, Simona
Els Talps compostaires Els Talps compostaires / Fenosa, Jordi

Biblio digital

La composta La composta / Heidi Isabel Villafán Vidales et al.
Cómo hacer compost Cómo hacer compost / ALONSO PEÑA, JOSE RAMON

Més cerques al catàleg Aladí:

Selecció de webs:

Vés al prestatge: