10 sortides teatrals per regalar aquest Sant Jordi

Sant Jordi és una molt bona ocasió per regalar teatre.

Us proposem 10 obres en cartellera per arrodonir la Diada. Feu un regal o autoregal d’una experiència teatral d’aquelles que es mantenen en el record durant molt de temps.

A les biblioteques trobaràs:

1. El despertar de la primavera (Spring Awakening)

El musical ha aconseguit commoure espectadors d’arreu del món des de la seva estrena l’any 2006 a l’Off Broadway de Nova York. Considerada una peça de culte, ha tingut diverses produccions internacionals, i s’ha estrenat en escenaris de Nova York (Broadway), Londres (West End), Viena, Buenos Aires, diverses gires pels Estat Units i pel Regne Unit... i ara, Barcelona.Tracta sobre l’amor adolescent, la repressió, la por, l’abús de poder i la incomprensió. Es basa en l'obra de Frank Wedekind.

Més informació i entrades: Teatre Victòria

2. Federico García Lorca

Pep Tosar explora la dimensió humana del poeta a través d'aquest espectacle que, impregnat del follet lorquià, integra poesia i testimoni, cant i ball flamenc, i imatge documental. L'espectacle descobreix universos desconeguts de Federico García Lorca i ofereix una guia formidable per entendre millor el poeta que va cantar a la vida i la mort amb la mateixa intensitat.

Més informació i entrades: Teatre Goya

3. Les noies de Mossbank Road

Les noies de Mossbank Road d'Amelia Bullmore (Di and Viv and Rose) és una història que ens parla d'amistat, de l'amistat que sorgeix en un espai de llibertat com és un pis d'estudiants, lluny del pes de la família. I és en aquesta casa d'estudiants, entre els 18 i els 19 anys, que les tres protagonistes faran "l'estirada" juntes, i juntes tastaran la llibertat de poder descobrir qui són més enllà del que els pares o l'entorn han projectat damunt de cadascuna d'elles.Seran només un parell d'anys, però el que compartiran serà tant pur, tant de veritat que aquests anys les marcaran per tota la vida.

Més informació i entrades: La Villarroel

4. Com els grecs

Un dels pares de l’església cristiana deia que Homer maleducava el poble amb els seus mites perquè el poble els entenia de manera literal i irreverent. Despullats de religió i irreverents com els grecs, són aquí els mites creats per Steven Berkoff el 1980, en plena era Thatcher, presentats per Josep Maria Mestres. Visionari és poc.

Més informació i entrades: Teatre Lliure

5. Jacuzzi

Jacuzzi és un musical de cambra amb text de Marc Rosich i música original de Clara Peya, una peça a cavall entre la farsa desmesurada i el thriller polític. Àngela Amat, l’alcaldable d’esquerres a les imminents eleccions municipals, amaga un secret: s’està instal·lant a casa seva un caríssim jacuzzi de gamma alta. Per tal que la informació no arribi a la llum pública, Àngela vol fer signar a l’instal·lador una clàusula de confidencialitat... però ell només hi accedirà si li deixen fer ús privat de l’equipament un cop a la setmana.

Més informació i entrades: Sala Flyhard

6. Escena d’una vida amb hàmsters

A través dels ulls de l'Ari, la protagonista d'aquesta història, descobrirem les ombres de la maternitat en una comèdia aparentment absurda que ens parla d'aquest tema sense referir-se directament a ell. Si us sentiu pressionats per un món que us pregunta insistentment quan tindreu un fill, no us podeu perdre aquest muntatge teatral que us farà riure i reflexionar a parts iguals. Dirigida per Cia. Fresquita Montes.

Més informació i entrades: Teatreneu

7. Stabat Mater

Com si es tractés d'un oratori profà contemporani, una prostituta es plany per la desaparició del seu fill, un jove llibertari que ha estat detingut per la policia acusat de terrorisme. La solitud de la mare davant del dolor, l'eterna dignitat dels desheretats i la memòria soterrada dels mites religiosos es revelen musicalment en una xerrameca grollera, irreverent i profundament commovedora. Stabat Mater és la primera part de la dels Quatre actes profans d'Antonio Tarantino, juntament amb La Passió segons Joan, Vespres de la Beata Verge i Lluentons. Amb els anys, l'obra ha esdevingut un clàssic del teatre italià contemporani, pel seu magnetisme verbal i la seva força ètica. Text d’Antonio Tarantino. Versió i direcció de Magda Puyo.

Més informació i entrades: Teatre Nacional de Catalunya (TNC)

8. Rent el musical

"Rent" ens acosta a una societat no gaire diferent a la nostra que, en molts aspectes, segueix sent igual que la dels noranta quan es va escriure el musical: Sida; immigració; racisme; atur, etc. són problemàtiques que segueixen a l'ordre del dia, i amb les que convivim diàriament.

Més informació i entrades: Teatre ONYRIC Condal

9. Mirta en espera

És un monòleg que beu del clown i el gènere musical per fer una paròdia dels contes de fades en què el príncep ve a salvar la princesa desvalguda. La protagonista vestida com a tal, repassa els clixés i trampes d’aquest tipus de relació única, respecte a la qual sembla que en aquesta societat no hi ha més alternativa de tenir.

Més informació i entrades: Sala Fènix

10. El somriure a peu d’escala

Publicada per primera vegada el 1959, aquesta obra ens parla d'Auguste, un famós pallasso que podia fer riure a la gent, però que intentava una alegria duradora al seu públic. Originalment inspirat per una sèrie de dibuixos de circ i pallassos del pintor cubista Fernand Léger, Henry Miller va utilitzar les seves pròpies il·lustracions per acompanyar el text. L'epíleg apunta, "és la història més estranya que encara he escrit [...] Tot el meu objectiu ha estat dir la veritat, com la sé.

Més informació i entrades: Teatre Lliure

Vés al prestatge: