Salut

Propietats nutricionals de l'espinac

L’espinac (Spinacia oleracea) pertany a la família de les amarantàcies igual que les bledes i la remolatxa, és d’origen persa i va arribar a Europa a l’Edat Mitjana. El seu nom es deu al seu fruit, que quan és madur s’omple d’espines.

D’espinacs en podem disposar durant tot l’any però la collita és més abundant durant els mesos d’hivern. En podem trobar al mercat de diferents varietats. Els de fulla arrissada són els més habituals i les seves fulles són més cruixents i d’un color verd fosc, els de fulla llisa té les fulles més grans i més tendres i el baby és el mateix que el de fulla llisa però collit abans de què creixi.

Pel que fa a les seves característiques nutricionals, els espinacs són una hortalissa que conté més d’un 90% d’aigua i un 6% de fibra i per tant, una baixa proporció tant de proteïnes com de greixos i hidrats de carboni. Pel que fa a les vitamines, destaquen per la seva aportació de vitamina A, essencial per la vista, els cabells i la pell, vitamina C necessària per al bon funcionament del sistema immunològic i vitamines del grup B amb un paper important en l’aprofitament de l’energia provinent dels hidrats de carboni. Malgrat que en Popeye fes famosos els espinacs pel seu contingut en ferro aquests no en contenen en quantitats significatives.

Els espinacs són un aliment molt saludable però cal tenir en compte que contenen: àcid oxàlic que pot afavorir la formació de càlculs renals en les persones propenses i histamina que pot provocar mal de cap o al·lèrgies en persones susceptibles.

Podem gaudir dels espinacs amb innumerables receptes, els podem consumir crus, utilitzant les fulles tendres en una amanida, o cuits en plats típics de la cuina de casa nostra com els “espinacs a la catalana” amb panses i pinyons o les “cassoles del tros” amb cargols i costella de porc. També els podem fer servir per farcir uns canelons, fer-ne una truita, una pizza o una coca de recapte. A la cuina francesa s’utilitzen per fer soufflés i a la italiana es cuinen a la florentina acompanyats de beixamel i un ou esclafat.

Aquest hivern gaudiu dels espinacs aprofitant la gran varietat de propostes que us fem i les dues receptes que us presentem i no us oblideu de la fruita a l’hora de les postres. Si seguiu la recomanació de 5 peces de fruita i verdura al dia gaudireu de més salut !

 

Gaudeix a taula dels espinacs

Us oferim dues receptes amb aquest ingredient com a protagonista:

Risotto d'espinacs

Terrina d'espinacs i formatge

  Més cerques al catàleg Aladí:

  Selecció de webs:

  També et pot interessar:

  Vés al prestatge:

Data de creació: 28/02/2017 Data de modificació: 28/02/2017