Aquesta tardor torna l'Aula de cinema

Després de l'èxit de la primera fase del projecte Aula de cinema , que va néixer de la col·laboració entre la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i l'Escola de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), torna el cicle de conferències que apropen el públic al procés de creació cinematogràfica.

En aquesta segona fase participaran les biblioteques de: Pau Vila de Molins de Rei; Josep Soler Vidal de Gavà; Biblioteques de Vilanova i la Geltrú; Mira-sol-Marta Pessarrodona de Sant Cugat del Vallès; Singuerlín-Salvador Cabré de Santa Coloma de Gramenet; i Xavier Benguerel i Sant Gervasi-Joan Maragall, totes dues de Barcelona. Les conferències que impartiran aquestes biblioteques són Oficis del cinema (on es fa una visió general dels diferents professionals que intervenen en el rodatge d'una pel·lícula), Anàlisi cinematogràfica, Primeras partes siempre fueron buenas (amb primers curtmetratges de directors avui consagrats) i Art i cinema (al voltant de pel·lícules sobre artistes plàstics).

El projecte vol difondre la cultura cinematogràfica entre els ciutadans, promoure el rol de les biblioteques públiques com a equipament cultural de proximitat que treballa per a l'accés universal a la cultura i donar visibilitat a les activitats de la Fundació ESCAC. En els darrers anys, les biblioteques han fet un esforç notable per crear col·leccions de cinema actualitzades i de qualitat que reforcen el fons documental de llibres, revistes i música, entre altres, de bandes sonores.

Calendari de les conferències (2n semestre):

5 d'Octubre—Biblioteca Sant Gervasi—Joan Maragall (Barcelona): Oficis del cinema, amb Daniel Agudo. 11:00h

6 d'Octubre—Biblioteca Joan Oliva (Vilanova i la Geltrú): Art i Cinema, amb Daniel Agudo. 18:30h

18 d'Octubre—Biblioteca Mira-Sol (Sant Cugat del Vallès): Anàlisi Cinematogràfica—Fonaments del Documental, amb Daniel Jariod. 18:00h

20 d'Octubre—Biblioteca Xavier Benguerel (Barcelona): Oficis del cinema, amb Daniel Agudo. 18:30h

21 d'Octubre—Biblioteca Sant Gervasi-Joan Maragall (Barcelona): Anàlisi Cinematogràfica, amb Manu Yáñez Murillo (professor a l'ESCAC i crític de cinema a la revista Fotogramas).  18:30h

4 de Novembre—Biblioteca Sant Gervasi-Joan Maragall (Barcelona): Art i Cinema, amb Daniel Agudo. 18:30h

7 de Novembre—Biblioteca Sant Gervasi-Joan Maragall (Barcelona): Primeras partes siempre fueron buenas amb la directora Nely Reguera  (María y los demás). 18:30h

8 de Novembre—Biblioteca Mira-Sol (Sant Cugat del Vallès): Art i Cinema, amb Daniel Agudo. 18:00h

9 de Novembre—Biblioteca Manuel de Pedrolo (Sant Pere de Ribes): Art i Cinema, amb Daniel Agudo. 18:30h

10 de Novembre—Biblioteca Armand Cardona (Vilanova i la Geltrú): Oficis del cinema, amb Daniel Agudo. 18:30h

11 de Novembre—Biblioteca Josep Soler Vidal (Gavà): Primeras partes siempre fueron buenas amb la directora Nely Reguera (María y los demás). 18:00h