T'agrada cuinar?

• Peix farcit a la sefardi

En Llorenç Mochales Medina, usuari de la Biblioteca Font de la Mina de Sant Adrià de Besòs ens ha enviat aquesta recepta jueva.

Ingredients (per 2 persones, en funció de la mida del peix):

-1 corbina, reig o pagre sencer, obert, escamat i net.
-1 tassa d'api picolat
-½ tassa de ceba picolada
-½ tassa de mantega o margarina
-6 tasses de molla de pa (pot ser pa jueu -jalá- o pa de motlle)
-1 culleradeta de sal i pebre al gust
-2 ous
-1 cullerada de farina
-Julivert, anet, coriandre o qualsevol herba aromàtica que els agradi.
-Rodanxes de llimona
-Oli d'oliva per afegir sobre el peix
-Pebrots i tomàquets en rodanxes, uns fulls d llorer, patates netes, pelades i tallades.

Elaboració:

Sofregiu amb la mantega la ceba picolada i l'api, per uns 7 minuts.
Hi afegiu les molles de pa i assaoneu-les. S'hi barreja bé i es deixa daurar.

Després farciu amb aquesta barreja el peix.

Sobre un pyrex o safata untada de mantega, feu un llit amb els pebrots en rodanxes, les patates, els tomàquets i el llorer. Damunt, hi poseu el peix farcit i hi escampeu la farina. Hi afegiu l'oli per damunt i  decoreu-lo  amb les rodanxes  de llimona i les herbes aromàtiques.

Introduïu-lo al forn pre-escalfat  a 375° F i  enforneu-lo  tapat durant una hora aproximadament. Quan es vegi que la carn del peix ja està cuinada, destapeu-lo i deixeu-lo enfornar uns minuts més.

NOTA: podeu acompanyar-lo amb arròs bullit o un puré de patates, en cas de que no les hi posin en rodanxes.

A les biblioteques trobaràs: